Csak nem hagy nyugodni ez a motor-kérdés. Az nem lehet, hogy egy igazi sikermotor, mint a CB500 ilyen csalódást okozzon. De mi lehet a baj? Csak van valami oka, hogy egy modernebb, erősebb, kényelmesebb, kezesebb motort nem találok élvezetesnek...

De mi lehet az? Lehet, hogy velem van a gond?

Biztosan így van, hiszen tízmilliók motoroznak világszerte ilyesmi gépeken, és élvezik, szeretik.

Péter barátom szerint az a baj, hogy első motornak XBR-t vettem, és megfertőzött, gyógyíthatatlanul. De mi, Péter? - kérdeztem - mitől érzem gyermekjátéknak a CB500-at, amikor ugyanannyi súlyra, lóerőre több, fiatalabb, stb. csupa olyan tulajdonság, amit ha papírra vetek, kiütéssel győz a CB500-as.

Nagy tudású barátom így felelt: "Hát az, bazdmeg, hogy akkor még tudtak motorokat gyártani, ezek a mai gépek mind műanyag szarok, teljesítményre, meg fogyasztásra kihegyezve! 1985 vízválasztó volt, 1990 a szakadék. Onnantól minden felejtős."

Ezután még kb. fél órát beszéltünk mobilon, és utána tényleg úgy éreztem, hogy én barom, mi a francnak akarom lecserélni az XBR-t, hiszen maga a tökély! Tényleg lelke van, csak rá kell nézni, egy igazi vasparipa!

Na aznap este írtam az előző posztot.

Csak az a baj, hogy sajnos nehéz eset vagyok, nyughatatlan a természetem, nincs mit tenni, ez van. Szóval szívesen szerelgetem az XBR-t tovább (ez a helyes kifejezés, "szerelgetés", sokkal találóbb, mint a "javítgatás", hiszen nincsen semmi baja:) ), de szeretnék meggyőződni róla, hogy valóban ez az ábra.

Ehhez azonban ki kell próbálnom más motorokat is. Csak hogy tudjam, nem egyszerű köbcenti vagy lóerőhiányról van-e szó, netán az egyhengeres brutál hangja vonz ennyire, esetleg a folytonos vibráció? Ami nem mellesleg nem tesz túl jót a gerincsérvemnek...

Nosza, akkor nézegessünk nagyobbat, hátha...

Szóval milyen típusok is jöhetnek szóba? Mivel csak a japánokban bízom, marad a Honda, Suzuki, Kawasaki, Yamaha kvartett, és mivel továbbra is kezdőnek tartom magam, 750-ben húztam meg a felső határt (600-ban meg az alsót :) )

Igazából külsőre továbbra is a naked motorok tetszenek, a kicsit klasszikus, mégis sportos jellegű túramotorok, szóval a következőket néztem ki:

 - Honda Hornet 600


 - Suzuki Bandit 600


 - Kawasaki ZR7 - 750


 - Suzuki GSX 750 Inazuma
(- Eredetileg az XJ 600 is képben volt, de arról lebeszéltek, a Fazer pedig nem tetszik, de ez nem jelenti azt, hogy holnapután nem nézek meg egyet. :) )

Elhatároztam, hogy ha törik, ha szakad, kipróbálom ezeket, mert sokszor követtem már el azt a hibát, hogy lustaságból vagy prekoncepciók miatt nem mentem utána dolgoknak, pedig azzal rosszabul sosem még sosem jártam...

Ha mind a négyet kipróbáltam, és még mindig az XBR megtartása az egyetlen alternatíva, akkor nincs mese, orvosi eset vagyok, és gyógyszert kell rá szednem! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://dugohuzo.blog.hu/api/trackback/id/tr712883024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása