Boldog 27. születésnapot!

Címkék: index szerelés nyereg xbr

2014.10.21. 18:53

Hipp-hopp, eltelt két esztendő, mióta meglett az XBR, és gondoltam, ha már hamvas friss-diplomásból lassan MILFfé érik, igazán megérdemel egy kis extra törődést a kicsike, nehogy azt higgye szegény, hogy csak szolgál-szolgál, én meg kenyéren és vizen légszűrőn és olajon tartom, mint a haszonállatokat. Gondoltam a mindennapi funkcionális igénytelenségem mellett ideje kicsit a külcsínt is ápolni, hogy fokozza a belbecset.

IMG_20141020_091117805.jpg

Új ülés, új indexek

Így kapott az én drága XBR-em az elmúlt hónapokban egy  gyönyörű új ülést, új indexeket és egy minőségi szervizt is. Persze a kalandok ezúttal sem maradtak ki, úgyhogy csak tessék tovább olvasni!

Már a vásárlás során elhatároztam, hogy az ülésemmel kéne valamit kezdenem, mert talán az egyetlen testrésze kis kedvencemnek, mely bizony már nem gyári. Jómódú hobbista német tulaj ide, precíz germán gépjárműápolás oda, valami sajátságosan primkó gyorstömést és cheap quality genuine fake leathert sikerült valakinek rátennie, ráadásul a szélein azzal a gumiéllel, ami régen a BKV buszokon is látható volt. Hát mit ne mondjak, sosem volt igazán kényelmes, de legalább jó randa.

regiules.jpg
Ilyen üléssel vettem. Ránézésre gyári alak, közelről vagy ráülve már kevésbé...

Elfoglalt ember lévén van nekem elég bajom, el is röppent ez a két év, a nyereg meg maradt. Mikor azonban tavaly Dömsödön először megláttam és kipróbáltam Gábor csoda-XBR-jének nyergét, bizony megindult a nyálelválasztásom, tán említettem is. Naná, hogy akarok egy ilyet, de kinek van erre 50-80ezer forintja, amennyiért bármely magára valamit is adó rózsadombi "seggedre-öntjük-a-custom-gixxer-versenyülést"-féle vállalkozás ezt bizonyára valóban jó minőségben el is készíti.

IMG_20141020_091126573.jpg
Hmmm... nyami, ez azért mindjárt más

Gábor viszont váltig állította, hogy az övé ennek bizony töredékébe került, mintegy 15ezerért készítették el neki ezt a kívül-belül prémium minőségű nyerget, valahol kecskeméten, egy erre szakosodott, és munkáját látva azt kell mondanom, igen tehetséges fiatalember jóvoltából. Hmmmm.... hát ez bizony nem hangzik rosszul.

Így történt, hogy végül Gábor segítségével újult meg drágassszágom ülése, amiért örökké hálás leszek neki. Ha rajtam múlt volna, valószínűleg megvárom, míg kiszakad, aztán veszek egy közepesen lepukkant gyárit egy vagyonért az ebayen.

IMG_20141020_091056755_HDR.jpg

Nézzétek ezt a varrást, az ülés anyagának mintázatát, a formáját, egyenesen fantasztikus. Őszintén megmondom, sosem gondoltam volna, hogy egy új nyereg ennyire fel tudja dobni a motort. Mintha egy másik jármű lenne, egyszerűen csodaszép! Nem is tudom, megérdemlem-e...

IMG_20141020_091008407.jpg
Erre már nem fér rá a gyári üléspúp, de mindegy, úgysincs nekem olyan...

Naná, hogy a hímzés teszi fel az i-re a pontot, ilyenem végképp soha nem lenne Gábor nélkül! Ha szeretnétek egy ilyen szuper nyerget, akkor keressétek itt Gábort, biztos szívesen segít!

És, hogy milyen használni? Mivel kicsit szélesebb, jobban megtámaszt, ezért sokkal kényelmesebb, mint az előző. A keménysége zseniálisan el van találva, nem kemény, nem puha, éppen jó, mondhatni tökéletes. Muszáj mondanom negatívumot is, mert azt hiszitek csak ömlengek, hát eleinte kicsit szoknom kellett, mert oldalt, az elejénél is kicsit szélesebb, mint az eredeti, az jobban támogatta a tank szorítását a combbal, de minden másban annyival jobb és kényelmesebb, hogy ezt nem nehéz megszokni. Mérvadó persze akkor lesz csak a véleményem, ha majd hosszabb időt is eltöltök a nyeregben egyhuzamban, amire lehet, hogy nemsokára sor kerül...

A motoron ez az ülés annyira új és annyira jól mutat, hogy mellette sajnos fájó szívvel szemléltem a kesze kuszán álló, menthetetlenül elöregedett gyári indexeket, és elhatároztam, hogy végre ezen is alkotok valamit.

Ismertek, nem vagyok tuning mániás, a gondolatától is rosszul vagyok, hogy olyanba öljek pénzt és energiát, ami másnak, többnek szeretne mutatni valamit (vagy valakit :) ) annál, mint ami valójában. Legyen bármilyen igényes és drága a modding, én köszönöm, maradok a gyári megoldásnál.

Vannak azonban helyzetek, mikor a racionalitás közbeszól, és mégis rákényszerülök olyan megoldások alkalmazására, melyek eltérnek az eredeti gyári koncepciótól. Vagy azért, mert funkcionálisan számomra jobbak (ilyen volt tavaly a kormány átalakítása), vagy azért mert a cserélendő alkatrész már nem elérhető, mint pl. az XBR-en a megfáradt indexek, vagy mindkettő egyszerre, mint pl. az ülésem.

Alapszabály viszont, legalábbis nálam, hogy a típusidegen alkatrészt csak akkor alkalmazok, ha az a vizsgált szempontból jobb, szebb, erősebb, megfelelőbb, mint a már meglévő, és kizárólag úgy, hogy bármikor visszaalakítható legyen az eredetire. Nevezzük el ezt most itt a Nem-ártás Elvének. :)

Ha jobban belegondolok, tulajdonképpen az egész életemet és ezen elv mentén élem, de ezt most hagyjuk!
Kevés vagyok hozzá, hogy ezt most kifejtsem, no meg van még miről írni, úgyhogy nézzük csak azt az index-cserét! :)

IMG_20140906_095752031s.jpg

IMG_20140906_095827076s.jpg

Így néz ki egy 27 éves Honda indexe. Már azoké, melyeket ilyen gumis indextartóra terveznek a japók. Az idő, az index súlya, folyamatos mozgása, a motor rezgései bizony idővel lógóssá teszik az indexeket az XBR-eken, a gumi elkezd megnyúlni, berepedezni, majd idővel mind a 4 index különböző mértékben és irányban elindul szépen lassan lefelé. Egy ideig lehet szorítgatni a csavarokat, a villaszáron lévő bilincs alá tömködni mindenféle hézagpotlókat, de úgy vettem észre, ez csak ideig-óráig javítja a helyzetet. Újonnan ilyen gyári indexek már rég nem lehet kapni, de ha lenne, nagyjából szerintem az egész motor áráért lehetne hozzájutni, hiszen egy átlagosan lestrapált, bontott példányért is elkérnek 50-100 eurót az elektronikus öbölben.

Nincs mese, ha ezzel valamit kezdeni akarok, nincs más választásom, mint venni valami motorindexet és felapplikálni rá, ahogyan tettem ezt annak idején az első XBR-emmel is, Igaz, ott könnyebb dolgom volt, mert a gyári alkatrész gagyira cserélésének nehéz döntését már valamelyik előző tulaj meghozta, így gagyi kínait másik gagyi kínaira cserélni nem volt annyira fájdalmas műtét. :)

Itt viszont húztam-halasztottam a dolgot, mert azért mégiscsak ilyennek kéne lennie, és meg is fogadtam, ha egyszer majd megengedhetem magamnak azt szuper minőségű, űrkategóriás CNC-mart indextartót, ami Gábornak van, akkor visszakerülnek majd a gyáriak. Addig viszont néznem kell valami mást.

Valami kicsit klasszikusabb formát kerestem, mint a múltkori kerekített téglalap és kicsit kisebb méretet, így esett a választásom erre kicsit Triumph-os, kicsit klasszikus stílusú indexre:

IMG_20140906_100129942s.jpg

 A mérete kb. egyharmada a gyárinak

Persze amint megjött, már láttam, hogy van ugyanennyiért sokkal szebb is, amiben nincs az az übergagyi kis 3-as imbuszcsavar az elején, de ez van, most már felteszem ezt, aztán meglátjuk! :) Amúgy 8ezer forintot fizettem a 4 db-ért, szóval igazán nincs mire panaszkodni.

IMG_20140906_100118089_HDRs.jpg

Szóval index. Hát nem egy bonyolult szerkezet, egy izzó, két drót, és valami ház, ami hozzá van csavarozva a motorhoz. Aki olvassa a blogot, tudhatja, ennél ijesztőbb műtétekbe is vágtam már bele, gondoltam egy délután alatt kicserélem, osztjónapot. Na persze majdnem így is lett.

Az még rendben, hogy az indexet a villaszáron nincs hova csavarozni, hiszen a gyári bilincs csak a gyári tartókart támogatja, és különben is gumiból van és szarrá ment, így tiszta sor, hogy kell egy bilincs, amivel fel tudom fogatni a 35mm-es villaszárakra. OK, azt nem gondoltam volna, hogy még Huang Juan Chengnél is annyiba kerül 2 db ilyen bilincs, mint a 4 index, kicsit sokallottam is érte 8ezer forintot, de a kényszer nagy úr, vettem. 8mm-es luk a bilincsen, 8mm az indexen, minden zsír. Aha majdnem. Az indexek terméklapján persze rosszul volt fent a méret, a menetes hüvely külső átmérője inkább 10-es és nem 8-as. Fasza.

IMG_20140906_100050640_HDRs.jpg

Na eljött Buher Bácsi ideje, fúrjuk át az új tartót!

Oké, most már belemegy, de a túloldalon nincs hely az anyának, grrr, alakítsunk azon is!

IMG_20140906_105857302s.jpg

Így már majdnem jó! A szemfüleseknek már biztos feltűnt, de én nem voltam elég szemfüles, csak ekkor láttam, hogy ok, ok, de hol megy el a kábel? Néztem, néztem, de akárhogy néztem, sehol. A villát azért nem szívesen fúrnám át, sérülne a Nem-ártás Elve! Nomeg kijönne belőle az olaj, tán ketté is törne az első fékezéskor, így inkább a bilincsbe fúrtam egy 6-os lyukat, és ott vezettem el hátrafelé. azért kedvenc extrámat, a zsugorcsövet minden illesztésnél megkapta még a drót, hogy távoltartsam a kártevőket az elektronikától.

Így már tényleg jó, végre fel lehet tenni. Vagy nem? Nem.

IMG_20140906_111720275s_1.jpg

Látom, hogy a menetes hüvely rész túl hosszú, a kikanyarodó kábel épp túllóg a villa hengerpalástján, épp nem tudom felrakni a helyére. :) Le kell vágnom a menetekből is egy kicsit. Ez külön csemege volt, hiszen benne van a kábel, én meg nem akartam szétszedni az indexet. Kész csoda, hogy sikerült, basszus, miért mentem sebésznek, tizedmilliméteres pontossággal kellett vágnom a Dremmellel, hogy ne sértsem meg a benne futó kábel szigetelését. Egyszerűbb lett volna szétszedni teljesen, de hát a rest 2x fárad. Meg különben is, így izgalmasabb. Azért a biztonság kedvéért alátettem valami vékony fémet, hogy meghalljam, ha már átért a korong. :)

IMG_20140906_113836524s.jpg

IMG_20140906_114258182s.jpg 

Végre tényleg sikerült felszerelni a tartót, már csak fel kellett tenni a régi helyére.


IMG_20140906_115629752_HDRs_1.jpg
Fent az index a konzolon, végre!

Meglepően jól néznek ki, nekem legalábbis sokkal jobban tetszik így, mint a lógó pöcsökkel. :D És Nektek?

IMG_20141016_080602193_HDR_1.jpg

XBR új első indexekkel

Na be is jelentkeztem a műszakira, hiszen már csak a hátsókat kell feldobni, az meg tényleg két csavar. No persze, biztos.

Az XBR hátsó indexei egy tojás keresztmetszetű területen két ponton rögzül, az egyik egy M6 körüli furat, a másik csak támaszt, és átvezeti a drótot. Ránézésre a legnagyobb gondom az volt, hogy takarom el azt a másik csúnya lukat, amit nem fogok használni. Aztán rájöttem, nagyobb a baj. A gyári indexekből 6-os menet áll ki, nekem vagy 9-es van az új indexeken. Ajjjaj, nem leszek kész csütörtökig, be vagyok írva reggel 8-ra!

Persze le lehet mondani a műszakit, de akkor meg nem lesz vizsga a mocin hétvégére, és akkor hogy megyek a Mátrába? Valahogy fel kéne fogatnom az indexeket, de ez nem is olyan egyszerű, mint gondoltam. A motor gyári index-furatát nem fogom átfúrni az holtbiztos. előbb teszem vissza a lógós indexeket. Odáig én is eljutottam, hogy kéne valami közdarab, ami az index és a motor teste között áthidalja a problémát. Az új irányjelzők rövid kis karja miatt amúgy sem ártana, ha kijjebb lenne az index, a testre helyezve alig látszana ki a rendszám mögül.

Kb. két napig gondolkodtam, hogyan tudnék ide szerezni valami kis esztétikus hengert, aminek egyik feléhez a motort tudom hozzácsavarozni, a másikhoz az indexet. Hívom Petit, szerinte laposvas, á, mondom, áá nem tudom, nem tudom... de hiába gondolkodtam, az idő is szorított, és végül meggyőztem magam, legegyszerűbb, leggyorsabb, legjobb megoldás. Ideiglenesen megcsinálom laposvasból, hiszen szabad ember vagyok, és amúgy meg tonképpen leszarnám, de azért nem lesz valami igényes, az biztos. Nem baj, a vizsgára jó lesz, aztán meglátjuk! :)

Találtam is megfelelő darabot, levettem a méreteket, hogy kb. hol mennyire van szükség, milyen alak legyen, és mennyi legyen a ráhagyás, majd vágtam 3 darabot, egyet próbadarabnak, kettőt meg munkadarabnak.

IMG_20141012_112824259_HDRs.jpg

Kicsit lekerekítettem a sarkokat, eldolgoztam az éleket, és meghajlítottam.

IMG_20141012_120700520_HDRs.jpg

Elvoltam egy darabig a kalapálással, mire mindenhol megvolt a megfelelő méret és derékszög, de a formával végül elégedett vagyok, nem sikerült rosszul. Csiszolás, festés, és mehet fel!

IMG_20141012_192036179_HDRs.jpgdo-it-yourself index holders from laposvas

Peti megatippje a hétre, a vasat fel kell melegíteni, és hammerite-ba mártani, és akkor egyenletesen ráég a festék. Na ez nekem nem sikerült, valószínűleg nem volt elég meleg a vas, a festék vastagsága 0 és 1000 mikron között változik. :D Kicsit megcsiszolgattam, hogy olyan jó rusztikus legyen, mintha már rég fent lenne a motoron, csak kicsit megkopott volna!

IMG_20141013_202233857s.jpg

Na jó, nem ezért csiszoltam, csak ilyen lett. :))) De leszarom, amúgy meg ideiglenes úgyis.  De tudjátok mit? Biztos attól, hogy megszenvedtem vele, de nekem még tetszik is!

Persze megint bajba kerültem az izzókkal. Az XBR gyári indexreléjéhez 23 wattos izzók kellenek, különben kicsi lesz a terhelés, és az index szíve szaporán ver, viszont az index házba csak a kis fejű BA15S izzó fér el. Ebből a méretből ma már kizárólag 10wattosakat lehet kapni, a neten kellett rendelnem a kb. 50 forintos izzót kb 500 ft /db áron... grrr....rendeltem is egy dobozzal, hogy legyen elég örökre...

 IMG_20140928_101131221s_1.jpglassan igazi ritkaság lesz ez az izzó

 IMG_20141013_205923647s.jpg

A műszaki előtti napon este 8-ra sikerült minden indexet működőképes állapotra hozni, úgyhogy fellélegezhettem!

Gyorsan végigkapcsoltam az összes fényt a motoron, hogy a vizsgán ne legyen gond. Minden tökéletesen működött. Kivéve a féklámpa első kapcsolóját, ami amit a fékkar alatti kis nyomókapcsoló kapcsol. Ezt még ki kell pucolnom, sajnos hajlamos elkoszolódni, és akkor nem kapcsol. :) Volt már ugyanez más motoromon is, nem nagy ügy, max. 10 perc. Levettem a kapcsolót, leszedem a tetejét, egy rossz mozdulat és hopp, szétugrott vagy 10 darabra az egész, hogy a büdös picsa essen belé(m)! Nem gond, olyan 3 óra alatt mindent összeszedtem és össze is raktam nagy nehezen. Négyszer. A vége felé már egész jól ment... :)

kapcs_ford.jpgA két kis kerek korongot kellett pucolászni

Ugyanis hiába tettem össze, látszólag minden a helyén volt, jól is működött, csak éppen fordítva. Össze volt érintve a kapcsoló, és nyomásra nyitott. Na ez így nem jó, mindig újra szétszedtem, összeraktam. A végén üvöltöttem csak fel, hogy basszameg. Hát persze, hogy fordítva működik, úgy is kell neki!! Ez a kapcsoló a fékkar zárt állásában nyitva van. Fékkar meghúzására elenged a kis pöcök, hogy bezárjon, és nem benyom! Vááá.

Ok, ezt is megtanultuk egy életre, így már nyugodtan indultam a másnapi vizsgára. Át is mentünk csont nélkül, mindenki csak ámult, mikor mondtam, hogy épp 27 éves!

Ezzel a nyereggel és a szép egyenes indexekkel senki nem nézi annyinak. Még én se! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dugohuzo.blog.hu/api/trackback/id/tr806784455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bh pearl 2014.10.23. 20:22:30

Üdv.
Már vártam, nagyon kellett az új index, a régi csúnyán lógott. Az külön tetszik, hogy minden alkatrész, index, (stb, bármi), felszereléséhez külön sztori tartozik.
Látom magam előtt a 35 év múlva sztorizó nagypapa életképét, aki a mondatkezdéseket: tudod kisunokám van a garázsban az a poros xbr amit neked Szántam, na éppen azt szereltem amikor az történt, hogy..........................

xbr 2015.01.12. 08:40:28

Na éppen ezért írom a blogot, hogy ne kelljen annyit sztorizni, hanem tényleg hitelesek legyenek a sztorik. El is kezdtem jógázni, hogy 70 évesen is fel tudjak szállni a motorra, a kisunokát meg magam mögé kötözöm és én leszek a Szuperpapi!
Mondjuk addigra lehet, hogy át kell majd alakítanom a blokkot, hogy libafossal is menjen, mert benzint már évtizedek óta nem lehet majd kapni, de ilyen apró kihívások nem állhatnak az utamba...
Tök jó, hogy nem kaptam értesítést a kommentedről, véletlenül vettem észre így lassan 3 hónappal később...
Ezek szerint biztos Te sem kapsz, hogy beírtam ide, igaz?

bh pearl 2015.01.15. 13:04:00

igen, én sem kapok, viszont, bár el akartam adni a gépet, azért hithű xbr tulajként időnként benézek, és konstatálom ha van fejlemény...:)
a libafosos technika érdekel, ezen érdemes lesz dolgozni...:)
bár költség hatékonyság címén én nagyobb madárkát javasolnék a libánál, ergó : nagyobb madár, nagyobb cucc...:) és így tovább exponenciálisan....

Füleki Roland 2016.09.29. 07:58:05

Sziasztok! Esetleg a kárpitos elérhetöségét meg tudnátok adni?
Köszönöm!

xbr 2016.09.29. 10:45:27

Szia Roland!
Persze, megkérdezzük Gábort, megadja-e a számát! :)
Van egy mail címed?
üdv,
xbr

Füleki Roland 2016.09.30. 12:30:17

Szia!
rfuelek@gmail.com
vagy roland21@citromail.hu bármelyik jó.
Köszönöm!
süti beállítások módosítása