domsod02.jpgTalán emlékeztek rá, mikor tavaly tavasszal felismerve első nagymotorom iránt érzett olthatatlan vágyamat, ismét XBR-t kerestem. Meg is találtam, méghozzá egy igen ígéretes darab személyében. Igaz, pont kétszer annyiért árulták, mint amennyiért az első szerelmemet vettem, de messziről látszott rajta, hogy ez egész más kategória. Az akkori Suzuki Banditom árából éppen meg tudtam volna venni, ha az a rohadék el nem viszi előlem az utolsó pillanatban... Ilyen az élet, minden okkal történik. Legfeljebb csak később értjük meg az okot. Ezúttal nem kellett sokat várni, mint tudjátok, kb. fél évvel később, és egy igen tanulságos motorfelújítás után mégiscsak lett XBR-em, amit már több mint egy éve hajtok, és szeretek, a "rohadékkal" meg közben összebarátkoztunk, rendszeresen levelezünk, és sokat tanulunk egymástól. Régóta terveztük, hogy találkozunk és megvizslatjuk egymás gépeit, de persze a mai rohanó világban nem könnyű összehozni egy találkát, pláne, ha elválaszt minket párszáz kilométer.

Idén szeptemberben viszont szerencsére mégis sikerült összefutnunk Gáborral, így végre megnézhettük egymás gépeit teljes valójukban. Mi ne mondjak, igen élvezetes és tanulságos néhány órát töltöttünk el Dömsödön, egy barátságos kis útmenti büfé parkolójában.

A távolság megosztása nem volt valami igazságos, Gábornak kb. kétszer annyit kellett mennie, mint nekem, de a helyet ő választotta, így nem furdalt a lelkiismeret különösebben.

Az idő szerencsére tökéletes volt a motorozáshoz, ragyogó napsütés, kb. 25 fok. Az 51-es utat nem fogom beírni az emlékkönyvembe, mint ideális túraútvonal, lefelé kb. 80 körül tudtam menni, ami még önmagában nem nagy probléma, de olyan sok volt a busz és teherautó, hogy egy idő után már nem is láttam értelmét az előzgetésnek.

Mikor Gábor megjelent a motorral, már messziről láttam, hogy ez a gép élőben bizony ütős lesz, de távolról minden mindig szebbnek látszik, a csúfságok (jobb esetben) csak testközelből tűnnek fel, így szinte szomjaztam, hogy közelebbről is megvizsgálhassam a piros csodát.

Őszinte leszek, minden tiszteletem Einsteiné. A relativitás mellbevágó valóságként csapott belém, mikor közelről is szemügyre vehettem Gábor XBR-jét. Addig a pillanatig abban a tudatban éltem, hogy az én szeretett XBR-em szép és jó állapotú. Ezt most egy kicsit másképp látom, de semmi gond. Néhány hónapnyi gyógyszeres kezeléssel és pszichoterápiával talán helyrejön majd az önbizalmam.

Nem akarok ömlegengeni, mert az mégis milyen már, de legyünk túl rajta, és lépjünk tovább: ha egyetlen szóval le kellene írnom Gábor XBR-jének állapotát, nem lennék könnyű helyzetben, de csak itt, csak most, csak Nektek mégis megpróbálom. Figyelem, lassan és tagoltan írom, hogy mindenki értse: MA-KU-LÁT-LAN.

Minden egyes kis négyzetmilliméter tökéletesen tiszta.
Minden csavar csillogóan fényes, az összes fém felület ragyog.
Minden ami mozog, azt könnyedén, olajozottan teszi.
A tank gyári pirosra gyönyörű minőségben fényezve, a láncon friss kenőanyag.
A repedezett szakadt index-tartók helyett saját készítésű, CNC-mart króm tartókarok.
A gyári, előre dőlős csutka kormány helyett magasított túrakormány. (Na erről hamarosan lesz szó bővebben is.)
Egyedi készítésű, szélesített, hímzett ülés, csodaszép villaszárak, felnik.
A végtelenségig ragozhatnám, de inkább csináltam Nektek pár fotót.

domsod1.jpg

Pedig azt hittem, szép a motorom...

domsod11.jpg

domsod9.jpg

domsod7.jpg

domsod5.jpg

Lehetne akár Texas is, de ez Dömsöd

domsod4.jpg

Magasított túrakormány és egyedi indextartók

domsod3.jpg

domsod2.jpg

Egyedi, szélesített, hímzett ülés

Visszafelé nagyon kellemes volt az út, alig volt forgalom, így igen élvezetes motorozással zárult az első XBR mini találkozó.

A bejegyzés trackback címe:

https://dugohuzo.blog.hu/api/trackback/id/tr805552548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

virago 2013.10.21. 06:18:23

Wow!!!

Tényleg mini volt az tény.
Tényleg szép a motorom, ez is tény, de azt hiszem túldícsérted...:-)

A tied is patent, egy kiló krómtisztító, meg 3 napi nonstopp mosás kell csak neki. Ez jobban 1-be van mint az előző géped! itt a hosszú tél, lehet elővenni a használt fogkefét, fúrógépet rongykorongal...
a következő dömsödön ne merjen előbújni a nap a csillogástól!
Amúgy tényleg túldícsérted;-):-)
Üdv.

Levente Kiss 2013.10.28. 20:38:09

Azta. Tényleg gyönyörű állapotban van. Az enyém ezekhez képest egy pusztulatos patkányracer, nem cafe racer :D

Levente Kiss 2013.10.29. 16:30:55

Hétvégén ráértek? Elvileg egész jó idő lesz, ha gondoljátok összefuthatnánk :)

xbr 2013.10.29. 21:18:12

Ha látnád élőben! Jó lenne összefutni, de nekem most nem jó sajnos. De előbb-utóbb összehozzuk, remélem még idén! Bár gynítom már nincs túl sok hétvégénk motorozni...

xbr 2013.10.30. 18:28:33

Bréking nyúz! Lehet, hogy mégis jó lenne a most péntek! Küldök is mindjárt emailt körbe.

gus 2013.11.12. 15:16:13

A bordónak tényleg XBR-500 a rendszáma? Nagyon komoly!

xbr 2013.11.12. 15:17:09

Nem, az fotoshop! :)

gus 2013.11.12. 16:02:28

Igen, bizonytalan voltam ez ügyben. :-)

virago 2014.03.08. 01:40:42

Üdv.
Változott az emailcímem:
új- /régi központosított/ cím:

bh.pearlkukacgémailpontkom

üdv.

virago 2014.03.29. 06:43:42

Jó reggelt emberek! /a motorokat külön köszöntöm…)

Olyan szép hétvége van, /remélem tényleg/ )mit szólnátok egy szervezés nélküli villám Dömsödhöz? Vagy ma, vagy holnap. Dél felé mindkét nap bőven 20 fok feletti idő várható.

Na, ki jön ???

virago 2014.04.12. 10:07:31

Le van ülve az xbr klubb?
Hahó, tavasz van!

bh pearl 2014.06.08. 01:38:07

lassan elmúlik a nyár is...

xbr 2014.06.08. 07:47:39

A nyár hivatalosan még el sem kezdődött...

De ha arra célzol, hogy kéne már egy találkozó azzal maximálisan egyetértek! :)

Jövő szombat, 10.00 Dömsöd?

bh pearl 2014.06.22. 03:04:01

Most olvastam, pedig pont jó lett volna.
Tudod a számom, legközelebb csörgess meg!
Nekem legközelebb 3 hét múlva szombat vagy vasárnap Jó.

A magam részéről preferálnék egy Mátrai, vagy Tátrai körutazást is.
Akár ottalvósat is, akkor nem kell mindent 1 napba zsúfolni, és viszonylag kényelmes élménymotorozast lehet végrehajtani. Tudom hogy szimpatizálsz a kőbájkerrel, /mint. Én :-) / hívjuk meg tiszteletbeli tagnak,... , hátha változik a vélemènyünk. :-)

bh pearl 2014.07.15. 09:51:12

Rámértem az aksira.
Minden kikapcsolt állapotában, 0,3 0,7 közt cikazik időnként a mutató.
Van hogy 1 percig semmi, aztán párszor.
Az aksi meg, bár minden törődést megkapott,
Mégis lemerült még 1 éves sincs.
Ilyenkor mi van?

xbr 2014.07.15. 10:54:09

Minden akksi veszít valamennyit a töltéséből, még akkor is, ha nincs használatban. Kérdés: Télire kivetted, töltötted, vagy nem?

Két mérést javaslok:
1: Nézd meg a töltésedet. (Motor berúg, voltmérő 20V egyenáram állásban az akksi + és a negatív vagy moci testen) Alapjáraton is minimum 13-13.5 voltot kell mérned. Ha ez nincs meg, akkor töltés problémád van. (Szerintem nem lesz, mert ez egy Honda :) )

2: Nézd meg, szivárog-e valahol a töltés. Mivel ez egy rendes normális 80-as évekbeli motor, nincs olyan fogyasztó tudtommal, ami kikapcsolt gyújtással működne. Hacsak nem szereltél rá mobil hotspotot. :) Kösd SORBA a műszeredet az akksi pozitív pólusához (Értsd: Pozitív pólus - műszer egyik pólusa - műszer másik pólusa - motor pozitív kábele), és nézd meg, kikapcsolt gyújtásnál mekkora áram folyik. Elvileg ennek kb. 0-nak kellene lennie szerintem. A műszer árammérő állásban legyen. Ha van valamekkora átfolyó áram, mondjuk mittomén 5 mA, akkor ki lehet számolni, hogy a 8-10Ah-s akksid ezt kb. 2 hónapig bírná tartani. De ez csak az 5 mA fogyasztásra vonatkozik, gyakorlatilag szerintem pár hét után már nem tudnád beindítani a motort.

Ezeket nézd meg, én is rámérek este az enyémre, mert ezeket az értékeket csak hasból írtam, így nem kell készpénznek venni, de az elv stimmel, sajnos tapasztalatból tudom. Este megírom, mit mértem.

xbr 2014.07.21. 10:42:41

Na megnéztem a töltésemet, a moci két hete nem volt beindítva, így terheletlenül 12.52 voltot mértem az akksin.
Beindítás után alapjáraton 13.2 voltot, 2000-es fordulaton 13.7 voltot mértem.

Áramot nem néztem mert siettem, de este azt is meg tudom mondani, bár nem látok rá okot, hogy miért ne legyen 0.

xbr 2014.07.22. 07:43:17

Megmértem az áramfelvételt is, jól sejtettem, még mikroamper állásban is 0.

Ezúton tehát műszerrel is igazoltam, hogy ebben a motorban még véletlenül sincsen sem a földrajzi pozícióváltozást távoli országok szakadár mozgalmainak vezetői részére jelentő titkos jeladó, sem a gumiabroncsok hőmérséklet-különbségből adódó nyomásingadozását rögzítő és elemző, a keverékképzést a csillagok állásához igazító szuperintelligens okoscomputer.

bh pearl 2014.07.25. 00:07:43

hu bammeg... ez nem semmi írás. :)

gus 2015.02.17. 13:55:08

Sziasztok!

Tudtok segíteni abban, hogy milyen gumit vegyek az XBR-re? Igazából nem baj, ha nem drága és jó. :-)
De már az is nagy segítség lenne, ha azt megírnátok, ha valamelyik gumival kimondottan rossz tapasztalatotok van (nem tapad, nagyon gyorsan kopik stb.), mert azokat akkor kilövöm a vituális listámról.

Köszi!

xbr 2015.02.17. 14:28:01

Bridgestone BT45 :)
süti beállítások módosítása