Csak megvolt a szervizes átvizsgálás, és szerencsére mindent rendben találtak a srácok, összesen annyit mondtak, hogy a vezérműláncnak van egy kis hangja, de azt mondták, azzal csak nagyon soká lesz dolgom, majd ha sokkal hangosabb, elég akkor.

Persze tudom, hogy a vezérlésre nagyon kell vigyázni, mert azonnal gajra vághatja a motort, ha elszáll, de hiszek a tapasztaltabbaknak és nem foglalkozom vele, míg nem muszáj. A gépkönyv amúgy nem említ szervizperiódust, és nem is tudom mit jelent a javítása, csak feszíteni kell rajta, vagy cserélni, de majd kiderül, állítólag és remélhetőleg csak jó sokára.

Nagyon jó kis megbízható mindennapi társra leltem a Banditban, 4 hónap alatt csak a hátsó indexet kellett egyszer cserélnem (elhagyta a búráját, de hogy hogyan...?).

Aztán a múlt héten egyszercsak megállt az egyik henger. Leesett az alapjárat, és elindulni csak hosszan csúsztatott kuplunggal tudtam. Megijedtem persze, nehogy valami komolyabb gond legyen, de konzultáltam a bandit.hu fórum segítőkész tagjaival, és megnyugtattak, hogy valószínűleg csak az egyik karbi túltolja az üzemanyagot, és azért nem megy.

A tünetek is erre utaltak, fehér füst és elégetlen benzin szaga a kipufogóban, időnként pedig benzincsöpögés nyomai a karbi alatt. Kaptam egy megatippet, hogy valószínűleg elég csak kikötni a karbit annyira, hogy jól meg tudjam rázni, és helyre kerül a tűszelep, de sajnos ez nem jött be, így muszáj volt nekilátnom a karburátor szétszedésének és teljes tisztításának.

Rögtön XBR Peti barátom örökbecsű mondása jutott eszembe: "Egy karbi egy gond, sok karbi sok gond." De engem nem olyan fából faragtak, hogy beijedjek ilyesmitől, végül is az XBR karbiját már jópárszor szétszedtem, ez sem lehet nagyon más, csak négyszer annyi van mindenből! :)

Gépkönyv elő, kiszedtem a karbit, és nekiláttam a szétszerelésnek. Elsőként összedobtam egy 4-rekeszes dobozt, hogy az alkatrészeket ne keverjem össze, aztán következett a membránok és súbertűk kiszerelése. Szerencsére mind épnek és egészségesnek látszott, nem volt szakadt vagy sérült egyik membrán sem, és a tűk is egyenesek és hibátlanok voltak.

Aztán következett az izgalmasabb rész, az úszóház és a fúvókák szemrevételezése. Hát mit mondjak, jó koszos volt minden, akármi is legyen végül a probléma megoldása, erre a karbira bizony alaposan ráfért már a pucolászás.

Be is áztattam a fúvókákat benzinbe pár órára, majd a dremel finomszőrű drótkeféjével eltávolítottam róla az oxidáció nyomait, és szép fényesre tiszítottam őket.

Így azért mindjárt más!

Szerencsére a tűszelepek és teljesen épnek tűnnek.

A fúvókák tisztítása után következett a karburátor ház és a járatok tisztítása karburátortisztító spray és sűrített levegő segítségével.

Az alapjárati levegőcsavarok eléggé össze-vissza voltak beállítva, mindet egyformára állítottam.

Az úszóházak tömítéseit átkentem Loctite 5923-as felülettömítővel, ami benzinálló, nem keményedik ki, így nem akadályozza a későbbi szétszereléseket.

Összeszereltem a szép és (belülről legalábbis) ragyogó  tiszta karburátort, és visszaszereltem a motorba.

Még egyszer kiszedtem és megpucoltam a gyertyákat is, az egyes számú volt jól beköpve, a többi jól nézett ki.

Elsőre nem nagyon akart indulni, kellett vagy 10-15 indítózás, mire magához tért, de végül csak elindult, és rögtön hallottam, hogy sokkal simábban egyenletesebben jár a motor.

Persze az igazi katarzis akkor következett, mikor elvittem egy próbakörre, a paripa egyenesen megtáltosodott! Nemcsak a probléma szűnt meg teljesen, de sokkal szebb lett a hangja és sokkal egyenletesebben húz, mint előtte!

Így egy igazi sikertörténet kerekedett a problémából, mindenkinek csak ajánlani tudom!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dugohuzo.blog.hu/api/trackback/id/tr423254745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xbr 2015.06.06. 09:18:01

Hm, ezt a bejegyzést 370 ember olvasta!
Ez az átlagos nézőszám majdnem háromszorosa! Lehet, hogy több Bandit-tulajdonos olvassa a blogomat, mint ahány XBR-es? :D

Érdekes így 4 év után újraolvasni a posztokat... gyakrabban kéne írnom! :)

Levente Kiss 2015.06.06. 20:03:57

@xbr: Valószínűleg sokszor háromszor annyi bandit van itthon mint XBR :)

xbr 2015.06.08. 09:43:15

Az biztos! :)
Viszont úgy látom a karburátor a hívószó és nem a bandit. Most nézem, hogy az 5 évvel ezelőtti XBR karbi pucolós cikket 1866 -an nézték meg.
Ez abszolút csúcs, 3x annyi, mint az utána következő XBR 500 poszt.
süti beállítások módosítása