UPDATE: A következő történet és szereplői kitalált lények és jelenségek, a valóság és az alább leírtak közötti legapróbb hasonlóság is pusztán a képzelet szüleménye...

Úgy tűnik végre megleltem a rejtélyes alapjárat-zuhanás okát! A gyertya- és légszűrőcsere, a benzínszűrő és karburátor teljes tisztítása, az összes tömítés felújítása után még mindig ugyanaz volt a gond: meleg motornál időnként 2-300 -at esik a fordulatszám, és ott is marad a következő gázfröccsig. Tán azt is említettem, hogy akkor fokozódik a probléma, ha kevés benzin van a tankban.

Első hallásra persze szegény keverékre gondolnék, amit vagy a túl kevés üzemanyag, vagy a túl sok levegő okoz, de mindent átnéztem, tisztítottam, tömítettem, mégsem szűnt meg a gond. Már-már X-Aktás ügynek tűnt a dolog, és láss csodát, tényleg az volt! A képen látható azonosítatlan lebegő tárgy úgy tűnik, megviccelt. De ennek itt és most vége!

 

A dolog úgy kezdődött, hogy arra gondoltam: ha üzemanyag-adagolás problémám van, és a benzincsap után már mindent átnéztem, maradt a tank és a benzincsap tisztítása, és a reménykedés, hogy megtalálom a hibaforrást.

Először a benzint kellett leengednem a tankból, két 5 literes kanna elég is volt. Már itt szembesültem vele, hogy a tank belső kialakítása nagyon érdekes, mert sehogy sem lehet belőle mindent kiönteni, mindig lötyög benne valami, de egyelőre ezt félretettem.

Előbb a benzinszűrőt és a benzincsapot tisztítottam meg alaposan, bár őszintén szólva semmilyen szennyeződést, dugulást nem láttam rajtuk.

Ezt követően sűrített levegővel átfújtam a benzincsap járatait és a szűrőt is, hogy az apró kis lukakból az esetleg beszorult láthatatlan darabkák is távozzanak. Ez utóbbinál kellő távolságból fújtam, nehogy megsérüljön a vékony műanyag.

Ekkor tértem rá a tankra, mert éreztem, hogy meggyűlik vele a bajom, és tényleg.

Először arra gondoltam, hogy előttem állítólag hónapokat állt a moci, hátha rozsdás belülről a tank, és valami rozsdadarab áll a benzin útjába időnként, és ez okozza a gondot. De miután beledugtam egy mágneses fejű csavarkiszedőt, láttam, hogy csak minimális apró darabkák vannak a tankban, jóval kisebbek, mint a benzincső, és azok sem kerültek lejjebb, megfogta volna őket a szűrő - de az tiszta volt.

Aztán ahogy meglötyögtettem, hallottam, hogy kopog benne valami, na ez egyből gyanús lett. Próbáltam elkapni a mágnesfejű eszközzel, de nem sikerült. Ezt követtem egy kb. háromnegyed órán át tartó rázogatás, ami elég fárasztó volt, de legalább a maradék benzin nagy részét is sikerült kiráznom belőle.

Mikor ez sem segített, kitaláltam, hogy muszáj teljesen kiüríteni a tankot, csontszárazra, mert bármi is legyen odabent, nem fog addig kiugrani, míg folyadékban úszik. De mivel kilöttyenést megakadályozandó, a betöltő nyílás körül belülről egy kb. 4 centis perem van, ez nem tűnt kivitelezhetőnek.

Ekkor jobb ötlet híján fogtam egy tiszta lepedőt, kivágtam belőle egy kb. egy négyzetméteres darabot, és betömködtem a betöltőnyíláson, majd addig rázogattam a tankot, míg a rongy minden benzint felszívott az utolsó cseppig. Örültem, hogy bevált az ötlet, már csak egy 10 perces, rázogatás kellett hozzá, hogy kipottyanjon a fenti idegen test, bizony nagyra nyílt a szemem.

Fogalmam sem volt mi lehet ez, és hogy került oda, de láttam, hogy műanyag, vagyis hiába is próbáltam mágnessel kihalászni, és egyből az jutott eszembe, hogy ő lehet a ludas, hiszen úszik az üzemanyag tetején, és mikor kevesebb a benya, akkor lejjebb süllyed, épp a benzincsap irányába, remekül elzárhatja a benzin útját.

Aztán később, mikor visszatettem a tankot, megláttam, honnan is való a kis ufo, bár a funkciójára nem sikerült rájönnöm.

A tanksapka alján találtam meg a helyet, ahova egykor illeszkedett...

A tank aljára elhelyeztem egy mágnest, hogy ha a későbbiekben esetleg valami idegen tárgy vagy rozsda kerülne a benzinbe, az véletlenül se lebeghessen szabadon, majd összeraktam a motort, és egy házilagos szűrőn át visszatöltöttem a benzint. Láthatóan azért megfogott azért ezt-azt.

Legnagyobb meglepetésemre az alapjárati probléma megszűnt, így most már ettől az utolsó apró kis kellemetlenségtől is sikerült megszabadulnom.

A bejegyzés trackback címe:

https://dugohuzo.blog.hu/api/trackback/id/tr562932949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Minyo · http://www.photoblog.com/minyo/ 2011.05.26. 08:57:29

Gratulál az invenciózus, mi több alapos diagnosztikához és szereléshez: M

xbr 2011.05.26. 22:27:23

@Minyo: Köszi szépen!
Hamarosan jön az update, mert a probléma ma visszatért sajnos. Viszont cserébe eszembe jutott egy sokkal reálisabb lehetőség, amire eddig nem gondoltam: a karburátortisztítás során megfeledkeztem az úszóház benzinszintjének ellenőrzéséről. Úgy gondolom, ez lesz a valódi oka, remélem a napokban kiderül, majd beszámolok róla!
süti beállítások módosítása