Tudom, nagyon régen nem írtam, de próbáltam visszahozni a motoros szezonból a Nighthawk motorfelújítása miatt elvesztegetett időt, így gyakorlatilag semmit sem csináltam az XBR-rel, csak mentem vele, azt viszont minden nap, amikor csak tehettem.

IMG_20120911_135509.jpgHát nem gyönyörű?

Németországi kiruccanásunkat követően álmaim kétkerekű megtestesítője pár hétig még Péternél pihent, aki szintén nagyon odavan a gépért. Kezelésbe is vette, csináltatott bele nekem új perselyeket, be is rakta, még le is mosta gépet, pedig nem is kértem rá.

Sikerült szeptember 11-re időpontot találni a Sárvári okmányirodába, így végre nekivághattunk az adminisztrációnak.

Első körben le kellett műszakiztatni, ami gyakorlatilag ugyanaz a negyed órás rutin vizsgálat volt, mint bármely adásvételnél vagy lejárt műszakinál szokott lenni, csak többe kerül. Azt hiszem 27ezer volt, viszont nincs eredetvizsga! :)

fekpad.jpg

Fékpadon Szombathelyen

Paripa vissza a pickup-ba, átautóztunk a közeli NAV-telepre, ahol papír töltögetés és kb. egy órás várakozás után végre befizethettük a regisztrációs adót meg az illetéket, összesen kb. 20ezer volt, ha jól emlékszem.

dohanyzo.jpgDohányzó a NAV udvarán :)

Végül az okmányirodába látogattunk el, ami persze pont aznap csak déltől volt nyitva, így gyönyörködhettünk Sárvár csodaszép főterében, és elkortyolhattunk egy kávét.

sarvar.jpgFőtér, Sárvár

Mikor végre beengedtek, hamar sorra kerültünk, de akadt egy kis gond. A kétnyelvű adásvételiben nem volt lakcím, pedig kellett volna... Kicsit megijedtem, hogy mehetünk vissza Göttingenbe, de az ügyintéző hölgy nagyon kedves volt, csak megkérte, hogy írjuk bele kézzel a szerződésbe és akkor rendben lesz. (lol) Aztán látta a budapesti címet, néz rám nagy kerek szemekkel: "És mondja, mit keres maga itt?!" :) Mondtam.

A lényeg, hogy újabb 12ezerért a kezembe nyomták a rendszámot és a forgalmit, ennyi volt a retteget gépjárműimport, nettó 3 óra alatt el lehetne intézni, szóval egy fél nap maximum, nagyon kényelmesen.

IMG_20120911_135520.jpg

Elnézve jónéhány behozott motort, autót, és most az én kis gyögyszememet, azt hiszem gépjárművet többé nem veszek Magyarhonban, és mindenkinek csak javasolni tudom ugyanezt...

Péterhez visszafelé útközben megebédeltünk, majd rendszám felszerelés, és nekivágtam az uszkve 200km-es hazaútnak.

Sosem vezettem még motort 50km-nél hosszabban egyhuzamban, így a hazaút nemcsak az újdonsült kedvencem próbaútja volt, de kicsit az enyém is. Miután felpattantam a paripára és elindultam, széles vigyor húzódott a számra, és azóta sem bírom letörölni sehogysem! :)

A vas elképesztően tökéletes, össze nem lehet hasonlítani az előző XBR-emmel, egyszerűen érezni, hogy teljesen egyben van a gép. Kuplung, váltó, gázkar, kormány, mindene olyan könnyen jár, mintha újonnan vettem volna. Bár az nem tudom, milyen lehet, mert sosem vezettem még új motort, de nem is vágyom rá. A fokozatokat simán veszi, és szokatlan módon még az üres is mindig egyből megvan, pedig az nagy szó egy 25 éves Hondától! Talán a 600-as Banditom volt ennyire jó állapotban, viszont ő a maga 15 évével kisgyermek volt az XBR-jeimhez (de jó ez a többes szám, istenem!!) képest, hogy a Nighthawk-ról ne is beszéljek...

Úgy kb. 50 km után megálltam tankolni, majd újabb 100km után ismét tartottam egy kis pihenőt, kissé elgémberedtek a térdeim, nomeg kiváncsi voltam a fogyasztásra is.

IMG_20120911_154248.jpg

Hazafelé

Az országúti 100km után 4.2 litert sikerült tankolnom, ami gyakorlatilag megfelel a gyári értéknek, és alulmúlja az összes eddig motorom fogyasztását, beleértve a 100ccm-es Scarabeot is! (Na jó, tudom, az 2T volt...)

IMG_20120911_135459.jpg

Azóta is nyúzom a kicsikét, amikor csak tehetem, és mondanom sem kell, hozza a formáját városban is, iszonyat karakteres, nyomatékos motorjával, nagy tankkal, kicsi, könnyű és keskeny felépítésével számomra maga a megtestesült tökély a mindennapos 25-30 km-es városi közlekedésre.

rendszamos.jpg

Penge motor

A bejegyzés trackback címe:

https://dugohuzo.blog.hu/api/trackback/id/tr975073590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Praecox 2013.02.28. 21:02:29

Szia!
Tetszik a blogod, gratulálok hozzá!
Nekem volt egy SRX-6-osom még 95-96-ban, az hasonlított az XBR-hez. A vázcsavarokat rendszeresen ellenőrizni kellett, mert volt, hogy elhagytam belőlük, úgy remegett az egyhengeres.:-) Tényleg volt egy olyan élménye annak a motornak, amit más motoron nem lehetett tapasztalni. Utána volt még DR 650R, XF 650, LC4 640 (a négyhengeresekről nem is szólva), de egyik sem adott olyan közvetlen érzést és bizsergést, mint az SRX. Igaz, az LC4 megközelítette, de valószínűleg az enduró váz és a vele járó üléshelyzet máshogy adja át, mint egy café racer. Az egyik szerelő úgy jellemezte, hogy "városi rettenetes". Mondjuk, 60-70 km után tényleg jól esett leszállni róla és nyújtózkodni, de aztán ugyanolyan jó volt visszaszállni rá.:-) Pedig akkor még vagy húsz kilóval könnyebb voltam és az ízületeim sem fájtak. Ja, és elszállt 18-19 év.:-) Most nem tudom, mennyit bírnék ki egy ilyen motoron...

Negola 2013.03.01. 18:52:59

Szia!
Nagyon jól néz ki az új XBR-ed! Hozzám került az előző mocid, a kicsit kopottas kinézete ellenére teljesen jól működik. A blogodnak köszönhetően vettem meg, mert abból kiderült, hogy jó motor lesz még sokáig!
Még csak kb 700 km-t tettem meg vele, de nagyon megkedveltem!
Sajnos a kuplungbovden nem bírta sokáig, decemberben elszakadt, más hibája nem volt.

xbr 2013.03.03. 07:18:34

Szia Praecox!
Szép az az SRX is nagyon, biztosan feelinges lehetett menni vele! :)
Én 30 felett ültem először motoron, szóval nincs évtizedes tapasztalat mögöttem, de azért volt 4 teljesen különböző típusú motorom, és mentem még kb. 4-félével, de közel nem hozták nekem azt az életérzést, amit az XBR. Persze mindenkinek más adja az endorfint, én úgy látszik ilyen vagyok, és jó nekem így. :)
üdv,
xbr

xbr 2013.03.03. 07:31:45

Szia Negola!
Örülök, hogy írtál, és hogy szereted a nighthawk-ot, nekem is nagyon tetszett, ha nem lett volna xbr-em előtte, tán sosem adom el. A Nighthawkon sokkal természetesebb az üléspozíció, mint az XBR-en, ráadásul van rajta 6. sebességfokozat, ami kicsit hiányzik az XBR-ről, de ezeknek főleg hosszabb úton van jelentősége, én meg inkább rövideket megyek.

Sajnálom a kuplungbowdenedet, engem is megszivatott még az előző xbr-emen egyszer, nagyon bosszantó volt. Haza tudtál vele evickélni valahogy, vagy ott kellett hagynod?

Igen, a barátaim szokták mondani, hogy jó tőlem motort venni, mert mindig olcsóbban és jobb állapotban adom el, mint amilyenben vettem...
Bár most jó sokáig nem tervezek ilyesmit, úgyhogy ha itt valakinek az XBR-emre fájna a foga, annak nincsenek jó híreim: NEM ELADÓ! :)

Negola 2013.03.04. 19:27:37

Szia!

Ööööö.. nem a Nighthawk van nálam, hanem az URW-s XBR.Bár már nem az a rendszáma, mert az a rendszám elég csúnya volt már, kicsit sok volt rajta a lyuk! :)

Ha nem gond, emailben elkérhetném a telefonszámodat? Mivel sokat dolgoztál az XBR-en, ha lenne rá mód, ,szeretnék egy két tanácsot kérni!

Amúgy belekezdtem a restaurálásba, lehet, hogy néhány hét múlva összekevernéd a régit a mostaniddal!:)))

xbr 2013.03.05. 21:08:17

Upsz, bocsanat, azt hittem, Te a Nighthawkot vetted tolem! :) Arra is illik a leirasod... :)))
Kuldom a szamom mailben.
Udv,
Xbr

gus 2013.11.11. 02:37:40

Meg tudnád írni nekem, hogy milyen papírokra-igazolásokra van szükség ahhoz. Hogy az ember No-ból behozzon egy motort? Úgy hallottam, arról is kell papír, hogy exportra kivontákma forgalomból. Köszi előre is!

xbr 2013.11.11. 07:47:09

Heló Gus,
Ha rákeresel a neten, nálam autentikusabb forrásokat is találsz, de ha mindenképp a lyukacsos memóriámat szeretnéd tesztelni, úgy emlékszem kint 3db okmány kell: kétnyelvű adás-vételi szerződés, kinti forgalmi engedély és törzskönyv.
A forgalomból kivonásra valóban szükség van, de asszem ez nem külön papír, hanem bele van pecsételve az egyikbe, talán a forgalmiba.
Olvasd el ezt, nálam is pontosan így zajlott a folyamat:

www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/kisokos_kulfoldi_jargany_honositasahoz-7769

üdv,
xbr

xbr 2013.11.11. 07:49:19

Ja igen, ez fontos, ha megvan a motor, kösd meg rá a kötelezőt, mert arra szükséged lesz az okmányirodában!

gus 2013.11.11. 14:49:03

Kedves XBR!

Köszi a tanácsokat, azért hozzád fordultam, mert írtad, hogy Németországból hoztad a motort, és úgy hallottam, hogy vannak kisebb eltérések az előírt dokumentációt illetően attól függően, hogy melyik országból jön a motor (még ha EU-tagországokról van is szó).

xbr 2013.11.11. 14:57:05

Félre ne értsd, én örülök, ha hozzám fordulsz, csak attól akartalak megóvni, nehogy félinformációkat adjak!

Nekem ez volt az első ilyen műveletem, és egy barátom segített, mert én még németül is csak gagyogok.

A behozatalhoz ez a 3 dolog kellett nekem, ezzel már lehetett menni az üzembehelyezésnek megfelelő forgalmi vizsgára, fizetni 27ezret, a papírokkal elmenni a vámhivatalba, ott is fizetni valami 20 körüli összeget, majd az összes papírral az okmányirodába ahol megintcsak fizetni valami 13 körüli összeget. Ahogy írtam azért szóltak, hogy az adásvételiben nem volt cím, ezt utólag ott helyben írtam bele kézzel az adásvételibe, az okmányiroda kérésére. (engedélyével)

Azért azt áruld már el: XBR lesz???

gus 2013.11.11. 16:35:15

Hát nagyon szeretném, ha XBR lenne, de amiket találtam, egyelőre eléggé drágák, messze vannak, és a legtöbb a 27LE-s verzióból van, én pedig mindenképp 44 LE-st szeretnék.

xbr 2013.11.11. 16:44:23

akkor, mi lesz? titok? :)

gus 2013.11.11. 16:49:26

És azt az igazolást, ami arról szól, hogy az eladó exportra kivonta a járművet a forgalomól, mikor és kitől kell beszerezni? Az eladó ír valamit? Vagy a helyi okmányiroda?

xbr 2013.11.11. 16:54:02

A forgalomból kivonás bele volt pecsételbe a forgalmiba, nem volt semmi plusz papírom erről. Azt nem tudom, min múlik, hogy simán van csak kivonva a forgalomból, vagy exportra, lehet, hogy nincs is különbség náluk a kettő között.
Nekem az adásvételin kívül csak a kinti forgalmi volt meg a kinti törzskönyv, másra nem volt szükség.

gus 2013.11.11. 22:34:19

Akkor a motort, amit megvettél, az előző tulajdonos már kivonatta a forgalomból, mire odaértél?

xbr 2013.11.11. 23:48:24

Igen, már úgy szokták hirdetni, ott ez egy végtelenül egyszerű és olcsó rutin, minden télen kivonják a forgalomból őket és tavasszal újra forgalomba helyezik.
Szerintem kb. 5 euro és két kattintás ez jobb helyeken...

gus 2013.11.18. 23:21:16

Nem tudod véletlenül, hogy milyen hosszú a motorod? Lehet, hogy tudok egyet hozni külföldről 1-2 napon belül, és tudni kéne, hogy mibe fér be.
Köszi!

xbr 2013.11.19. 06:51:35

Nini, csak nem? :))) Jó választás, gratulálok, és drukkolok, hogy összejöjjön!

Hogyne tudnám, hossz x szél x mag: 2120 x 685 x 1055 mm

Egy VW Caddy-ben hoztuk haza, kivettük az első kereket.

gus 2013.11.19. 15:30:58

Köszi nagyon az adatokat, sokat segítettél, ezen felbátorodva mi is Caddyvel fogunk menni. Majd írok, hogy mi lett, 2 órán belül indulunk is.

xbr 2013.11.19. 15:43:36

Na ezt már szeretem, minek itt szarakodni!
Kicsit irigyellek, kellemes izgalom vár Rád! Küldj képeket majd, ha lehet!
xbrkukacfstudioponthu
Jó utat!

gus 2013.11.21. 16:58:04

Szia!

Na megvan az xbr, gondos német gazdától, 38000 km-rel. 2300 km vezetés, mindössze 2 óra kocsiban alvás a mérleg, de baromi jó a moci. Bár most épp nem indul, majd ránézünk a csatlakozókra. Pedig Németországban szépen ment, amikor kipróbáltam. Képet még nem csináltam, de majd mindenképp küldök.

virago 2013.11.21. 22:41:44

újabb versenyző, üdv a klubban!

gus 2013.11.21. 22:53:25

Na indul ez, csak nem szabad véletlenségből a vészleállítót bekapcsolni, majd nem észrevenni. :-)

xbr 2013.11.22. 16:01:42

@gus: Wow, ez óriási, gratulálok!!!
Tényleg üdv a klubban! :)))
38e km, úristen, ez már szalon állapot!!!
Lassan tényleg az enyém lesz a legszakadtabb XBR magyarországon! Megnéztem a képeket is, gyönyörű a gép!
Tényleg minden elismerésem, nem tudom mennyi volt, de az biztos, hogy óriási vétel volt! Mikor lesz rajta rendszám?
A többit mailben! :)
Long live the XBRs!!! :)

virago 2013.11.22. 18:50:12

milyen képeket, és hol?
ha küllős kereked van alkudnék rá...
ha kettő, /elől-hátul:)/, akkor is...

xbr 2013.11.23. 09:17:31

Küldtem mailben Gus képeit, erre varrjál gombot! :)
Nem küllős, hanem alu, de legalább nem fogsz rá irigykedni!
Hehe, a vészleállító engem is viccelt már meg, remélem nem szedtétek szét, mielőtt kiderült volna... :)

gus 2013.11.24. 13:22:01

Nem, nem szedtük szét, viszonylag hamar rájöttünk.

virago 2013.11.24. 19:53:38

Képek jöttek.
Klubbélet van.
Minden klubban van klubb sörözés...

gus 2013.11.29. 15:10:42

Na már a rendszám is megvan hétfő óta, csak eddig a nátha visszatartott a felszerelésében. De majd ma délután...

gus 2013.11.29. 15:11:09

Sörözésben benne vagyok!

xbr 2013.11.29. 15:14:15

Gratulálok, ugye, hogy nem volt olyan rémes, mint a híre! Vagy igen? :)

gus 2013.11.29. 19:09:49

Se sokkal drágább, se sokkal bonyolultabb nem volt, mint egy átiíratás. Es vessetek a mókusok elé, de szívesebben veszek motort No-ban, mint itthon.

gus 2013.11.29. 19:12:43

Ha befogadsz vendégposztot, szïvesen megírom a motor beszerzésének és forgalomba helyezésének történetét.

xbr 2013.11.30. 11:38:47

Örülök, hogy Te is erre jutottál, én is ugyanezt tapasztaltam, igaz, csak egyszer volt eddig alkalmam magam behozni, de a Bandit, amit kereskedésből vettem, az is import volt, és ez a két motorom ár/érték arányban toronymagasan verte simán a másik 3-at, amit itthon vettem.

A legnagyobb örömmel veszem ha írsz, előre is nagyon köszönöm! :)

Üdv,
xbr
süti beállítások módosítása