Bandit fékcső csere

Címkék: szerelés bandit fékcső

2012.03.04. 13:43

A fékcsöveket a hatékonyság és biztonság érdekében elvileg illene pár évente cserélni. A Bandit gépkönyve 4 éves csereperiódust ír elő, de úgy láttam, az első csere már 12 éve húzódik, a fékcsövek fejébe 96/1-es dátumot láttam beütve, úgyhogy azt hiszem nem árt, ha kap újakat.

Még az ősszel vettem a wemoton a szép új, fémszövetes fékcsöveket, gondolván, hogy majd a téli hónapokban kicserélem, de persze ez sehogy sem jött össze. Most viszont eljött a pillanat, így ma délelőtt megvolt végre a műtét.

A 6 darab csavar ki- és betekerése és egy légtelenítés nem tűnt vészesnek, mégis okozott némi fejtörést a lényegesen vékonyabb új csövek befogása, és a bal oldali dugattyúhoz futó fékcső helyes elvezetése. (Nem is biztos, hogy sikerült :) )

Először is a légtelenítő szelepeken át kipumpáltam a rendszerből a folyadék nagy részét, majd oldottam mindkét oldalon a dugattyúhoz csatlakozó csöveket. ezután lekötöttem a főfékhenger csatlakozását, és hagytam kicsöpögni a maradékot.

Az új fékcsövek vastagsága a régieknek kb. a fele, ezért a fényergek feletti rögzítőfülben található gumibetétekhez kellett egy kis plusz anyag, hogy rendesen tartsák a vékonyabb csöveket is.

A bal oldali fékcső kb. 2 centivel hosszabb volt a kelleténél, a középen található konzolon, mely a felülről jövő és a két alsó csövet összeköti, a bal oldalin található egy kis támasztó fül, se előtte, se mögötte nem tökéletes az elvezetés: ha mögötte megy el, a fékcső túlságosan közel került a hűtőhöz (a kormányt balra kifordítva, vagy a teleszkópot kicsit össszenyomva majdnem hozzáért), ezért előtte vezettem el, így viszont egy S alakú ív keletkezett a csőben. Ez utóbbit ítéltem kisebb problémának, így végül így maradt.

Miután minden csavart alaposan meghúztam, feltöltöttem és légtelenítettem a rendszert és kész is lett a fék tuning.

A rövid próbaút megnyugtató volt: nemcsak sokkal szebb és biztonságosabb lett az első fékem, de érezhetően javult a fékhatás, kisebb erő kell a működtetéshez, és sokkal jobb lett az adagolhatóság is.

Lassan a betétek is csereérettek, így hamarosan a féknyergek is megújulnak majd, de ez már a következő poszt témája lesz.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dugohuzo.blog.hu/api/trackback/id/tr944288033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása