Az előző bejegyzést nyugodtan törölhetném, hiszen az érdekes elméleten kívül semmi használható információt nem tartalmaz, de felvállalom ezeket a zsákutcákat, hiszen a megoldás felé vezető út fontos mérföldkövei. Szóval azonosítottam az alapjárat-ingadozást, és ez azonnal kínálta a megoldást is.

Észrevettem, hogy ha egyenesen gurulok üresben, gáz nélkül, akkor normális az alapjárat, és mindig csak a piros lámpáknál esik le. Ez meg hogy lehet, mi a különbség? Hát persze, a fékezés. Ráhajtottam erre, és totálisan bejött, fékezéskor az úszóházban előre nyomul az üzemanyag, az alapjárati fúvóka nyílását nem éri el a benzinszint, így fuldoklani kezd. Mikor már álló helyzetben adok egy gázfröccsöt, a szint helyreáll és az alapjárat is. Ennek megfelelően ki is próbáltam, hogy pl lejtőn lefelé álló motornál is leesik, míg vízszintesben vagy felfelé néző orral semmi gond.

Hiába tisztítottam az egyébként semmi piszkot nem tartalmazó karbit, az úszóház szintjét nem néztem meg, mert nem láttam rajta állítási lehetőséget (nincs benne fémlemez a tűszelep felfogatásánál), és nem is tudtam, mit nézzek.

Most már látom ez hiba volt, egyértelműen ez lehet a probléma, így nekiálltam és ismét kézbe kaptam a karburátort, és megvizsgáltam a tűszelepet, hogyan tudnám egy hangyányit feljebb állítani a szintet.

Péter barátom javasolta, hogy az úszóházban a szelepfészek alatti tömítésből csiszoljak egy picit le, de sajnos nem jött be, mert az gyárilag bele van sajtolva, azt én onnan ki nem tudom szedni...

Maradt tehát a tűszelep megemelése egy paraszthajszállal.

Fogtam egy kb. 0.1 mm vastag kemény rozsdamentes acéllemez-darabot, és kedvenc multitoolommal készítettem belőle egy sliccelt alátétet, mely leginkább egy szögletes C betűre hasonlít.

Úgy okoskodtam, ha ezt a tűszelep teteje, és a rá felfekvő műanyag közé helyezem, akkor a szelepet biztosan eltartja, kiesni viszont nem tud, mert elforgás ellen védi a szögletes alakja, befelé pedig ellentart maga a tűszelep, mikor a fészkében figyel. 

Összeraktam a karbit, és beleengedtem a benzint. Bíztatónak tűnt, mert nem folyt ki, viszont a vízszintestől való legkisebb eltérésre is megindult a benzin a túlfolyón alul. Először bosszankodtam miatta, de aztán rájöttem, hogy ennek inkább örülni kéne, mert most legalább biztosan tudom, hogy a szint hajszálpontosan a maximumon van, ennél csak egy hangyányit kell lejjebb venni, és hibátlan lesz.

Kis csiszolás után, mikor kb. felére csökkent a lemezke vastagsága, visszatettem, és újra összeraktam.

Tökéletes lett. Megszűnt a fékezés alatti benzinszint-csökkenés, és szuper lett az alapjárat!

A bejegyzés trackback címe:

https://dugohuzo.blog.hu/api/trackback/id/tr692938546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bh pearl 2014.06.26. 14:45:43

Ő is kecskeméti. Megkérdezem az árát és hívlak.
süti beállítások módosítása