Honda XBR 500

Címkék: motorvásárlás xbr

2011.04.19. 22:48

XBR500? Az meg mi?

Endúró motor egy utcai nakedben. Beteg egy ötlet, de imádom.

Mint írtam is, beleszerettem. Először is, sok pénzem nem volt, max 400 ezrest költhettem motorra, de az már az utolsó utáni verejtékes garasokat is tartalmazza, szóval fiatalabb modellek eleve kilőve. 2010-et írtunk, 20 évben húztam meg a határt...

Azután jöttek az egyéni szempontok:
 - Kezdő vagyok, családos ember, max 500 ccm!
 - Legyen köbcentihez képest erős, nyomatékos
 - Legyen könnyű, könnyen kezelhető
 - Legyen keskeny, férjen el jól az autók között
 - Legyen egyszerű, könnyen szerelhető, legyen hozzá alkatrész
 - Legyen megbízható, elnyűhetetlen
 - Ne legyen pörgős, ne legyen vízhűtéses
 - Legyen szép, ami számomra naked, kicsit klasszikus, kicsit sportos

Na a fenti lista igen szűk keresztmetszet alkotott, igazából vagy ER-5 vagy GS500 az, ami szóba jöhetett, aztán rátaláltam és beleszerettem az XBR-be, és megvettem, ahogy az előző posztban kifejtettem.

A hirdetésben és a forgalmiban 1990-es évjárat szerepel és 44LE teljesítmény, habár ezt a típust csak a 1989-ig gyártották, de annyi baj legyen, ezek örök életűek...


Így néz ki a kicsike most

Na mikor megvettem, ránézésre két új tükör, láncszett és oldaltámasz javítás, kb. 45 fokban állt a motor az oldaltámaszán. A láncszettet és a tükröket cseréltem, az oldaltámaszba be kellett toldani egy kb. 3 centis darabot, azóta tökéletes. (köszönet Sima Bélának és csapatának) Ja meg persze gyertya, olaj, szűrők.

Esztétikával jócskán lehetne foglalkozni, és a végtelenségig szépítgetni, én viszont inkább minél többet motorozni szeretek vele, így ami nem funkcionális, arra csak a szükséges minimumot áldozom. Azért a rozsdás részeket többé kevésbé lecsiszolgattam, és igyekszem többé-kevésbé tisztán is tartani a vasat, de ez nem mindig sikerül teljesen...

Aztán Sima Béláék kiszúrták, hogy törött a kormánycsapágyam, és tényleg az volt, szerszám hiányában rájuk bíztam a cserét, a kúpgörgős csapágyakat a wemoton vettem kb. 10 rugó volt az alsó-felső, meg az első sárvédőm is kicsit furán állt...

Aztán kiégett egy izzó az egyik indexemben, és akkor figyeltem csak meg, hogy a gyári nagy bumszli kocka index helyett, ilyen designosabb kis halogénizzós kínai indexcsökevény van rajta, szétszereléskor, atomjaira is hullott az egyik, hát vettem rá 4ezerért 4db kocka indexet, ami 100 méterről nézve kicsit hasonlít a gyárira...

Valamikor a moci eldőlhetett jobb oldalára, mert lámpán, az első fékkaron karcolások, a segge jobb oldalán pedig műanyag javítás (kókányolás) nyomai láthatók, és a jobb oldali hátsó index nem pont úgy áll, ahogy kellene neki, de szerencsére bukócső is van rajta, így blokkon nincs sérülés nyoma.

A első fékpofák párszáz km után fura hangon csikorogtak hosszabb fékezéskor, és nem is nagyon fogtak, így vettem rá egy pár új fékpofát, pedig még kb. félig volt a betéteken. Szerintem felüvegesedhetett. Most jó a fékem, de a tárcsa már a végét járja, a következő betétcseréhez már tárcsa is fog kelleni. Esetleg fém fékcsövön gondolkozom, kicsit nem ártana növelni a fékhatást. (Hátul dobfék van, az ahhoz képest elég jól fog.)

Ezenkívül a km óra spirált kellett cserélni, mert alul eltört, illetve a kuplungbowdent cseréltem, annak nem volt baja, csak gondoltam megelőzöm a bajt, mert a régi biztos nem bírja sokáig, ki tudja belül milyen... Hát nem sikerült, az új bowden kb. 500 km után elszakadt, ami nagy csalódás volt, visszaraktam a régit, persze jól megkentem, remélem bírja.

A gyertya és légszűrő szere után a fogyasztásom lement kb. 7-8 literről 5 literre, ami a 44 LE-s verziónál elfogadható, főleg 25 évesen :)

Ezeket csinálgattam eddig a mocin, már csak két hibája maradt, az egyik, hogy hidegen az első kb. 1-2 percben, amíg melegíteni szoktam a motort, néha egy valami szusszan a karburátor környékén, és olyankor esik az alapjárat, mintha kihagyna egy ütemet a motor. Ha nincs rajta a szívató, ilyenkor le is áll néha. Az alapjárat sem egyenletes, ha minden jól megy, akkor is ingadozik kb +- 50-et, de néha elkezd leesegetni, és van hogy lefullad.

Ezt első körben benzinszűrő tisztítással próbáltam orvosolni. Ebből az lett, hogy kiderült: a kupak végéről valakinek már leszakadt egyszer a csavarfej, de nem vett volna egy másikat, hanem valami benzinálló keményedő takonnyal megragasztotta.... szép munka! :)

Talán ha nem fordítva tette volna be a tömítést és a szűrőt, akkor ahhoz, hogy ne folyjon, nem kellett volna annyira megtépnie, hogy leszakad a fele... Nem baj, vettem az ebayen 4000 forintért egy gyári japán sapkát, így gond megoldva, gyári állapot helyreállítva. :)

Gyanítom, egyazon szerelő nyúlhatott hozzá mindenhez, mert sok gány megoldást láttam rajta, és minden csavar iszonyat bikán meg van húzva, ez olyan, mint egy névjegy, nem nézte az előírt nyomatékokat, pedig meg kellett volna, ha már ennyire nem érzi...

Második körben a múlt hétvégén atomjaira szedtem szét a karburátort, de ez megér egy külön posztot, sok szép képpel!

Még egy apróság: a motor olyan jól megy, hogy nem áll le! ha leveszem a gyújtást, a lámpák kialszanak, de a motor jár tovább. Csak a vészleállítóval lehet leállítani. Ezt már megszoktam, de azért jó lenne, ha rendesen működne...

Lehet, hogy első hallásra soknak tűnik de ezek nem igazán komoly hibák, nagyjából számítottam ilyesmikre, ráadásul annak meg direkt örülök, hogy lehet kicsit szerelgetni, még jól is esik kikapcsolódásnak! Eleve benne is volt a pakliban, hogy bőven lehet rajta mit csinálni, de a motor, váltó, futómű kerekek igen jó állapotban vannak, ezek az apróságok meg nem pénz, inkább ráfordítás! 

No, röviden ennyi eddig a moci története, remélem még sokat mesélhetek róla, csupa jót!

A bejegyzés trackback címe:

https://dugohuzo.blog.hu/api/trackback/id/tr922841108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gus 2013.10.28. 00:01:27

Szóljatok, ha tudtok eladó xbr-t!

xbr 2013.10.28. 12:18:46

Helló Gus,
Osztrákoknál, németeknél nézd, willhaben.at, mobile.de.
Nem fogod megbánni!
üdv,
xbr

gus 2013.10.29. 17:01:00

@xbr: Köszi szépen a tippet, körülnézek ott. Nem bonyolult a motor honosítása?

xbr 2013.10.29. 20:45:48

Én is azt hittem, de egyáltalán nem!
Onnan hoztam tavaly, itt el is olvashatod a részleteket:
dugohuzo.blog.hu/2012/09/10/a_jedi_visszater_687
illetve
dugohuzo.blog.hu/2013/02/14/xbr_rendszamozas
üdv,
xbr
süti beállítások módosítása