bovdendoki11.jpgIdőben kicsit ugrálok most és még a következő néhány posztban is, ugyanis elég hektikusan volt időm a bejegyzéseket megírni, itt pedig nem tudok dátumot, sorrendet állítani, szóval nézzétek el ezt nekem! Ez a bejegyzés még valamikor nyáron íródott, csak nem volt időm befejezni, most viszont végre sikerült! Jó olvasást!

A kormány átalakítást követően, miután minden elektromos kábelt meg kellett toldanom, a bovdenek elég neccesen értek csak el a helyükre. Konkrétan a gázbovden balra tekert kormánynál leejtette a fordulatszámot, jobbra tekertnél meg megemelte. Én jobban szeretek a gázmarkolattal fordulatszámot állítani, ezért meg kellett hosszabbíttatnom a bovdeneket.

Elmentem a BovdenDoctorhoz, pedig már annyiszor megtanultam, hogy az önfényező nevek (Kulcskirály? Pizza King? Ász Kolbász?) legalábbis gyanúsak, de közel volt, kényelmes, gondoltam kipróbálom. A kuplungbovden épp elég hosszúnak tűnt, így a szívató és a két gázbovden felújítását kértem, ami lényegében a régi bovdenházak végein található szerelvények átszerelését jelenti egy új házba és új bovdenre. Biztos meg tudtam volna oldani házilag is, de nem akartam kísérleti úton megtapasztalni, hogy az általam életemben először forrasztott bovden az aktuális utam vajon mely szakaszán állít majd parkolópályára, így inkább kifizettem az elég borsos, darabonként 5ezer forintos árat. Egy ilyen bovden házzal együtt kb. egy ezres, 4000-ért meg le lehet vágni és rá lehet tenni a göböket a végére, hát istenem a jó munkát meg kell fizetni, biztos végtelen precíz a szerelés, azért ennyi.

Hát nem.

Megjegyzem, nem is kellett volna mondanom, annyira evidens, de én azért külön kiemeltem, hogy a hosszt ugye egyenletesen toldják a házba és a bovdenbe, UGYE NEM fog változni a házon kívüli bovdenhossz? "Persze, persze, dehogy fog!"

Mégsem sikerült megoldani ezt a bonyolult problémát, és mindkét gázbowdennek a háza kb. egy cm-rel hosszabb lett. Ez úgy hangzik, mintha nem lenne gáz, de sajnos az! Önmagában az egy centivel hosszabb ház nem lenne probléma, a gondot az okozza, hogy mivel a kilogó bovden hossza rövidebb lett, egyszerűen a legrövidebb állásban sem ért el a helyére. Akkor sem ért volna el, ha 10 méteres a gázbowden, ha a kilogó rész 1 cm-rel rövidebb, hosszabb, az ain't no good.

Persze, vissza lehetett volna vinni és reklamálni, újragyártatni, bizonyára végül jó is lett volna, de annyira idegesített, hogy egy ilyen apróság miatt (hacsak megint el nem kúrja) még 2x (4x?, 6x?) oda kelljen mennem és ne tudjak motorozni még egy (2?, 3?) hétig, hogy úgy döntöttem, mint mindig, inkább most is megoldom magam.

Elsőként a bovdenház végén lévő fém kupakot kellett levenni, ehhez egy blankoló fogó kör alakú valamijét használtam, ami nem tudom, mire való, de az ilyen hatszögletű hüvelyek körré alakításához mindig ezt szoktam használni.

img_20140605_072742618_1.jpgAz XBR-en 2 gázbovden van! Az egyik húz, és a másik is, csak az ellentétes irányba!
Ha mai motor lenne, már biztos csak egy lenne benne, de leginkább egy sem, mert villanyos lenne ez is...pffff

Ezután a szükséges hosszon megvágtam a borítást és lehúztam a fémspirálról. A spirált Dremellel finoman bemetszettem, majd kissé meghúztam, hogy le tudjam törni.

img_20140605_073055063_hdr.jpg
A cél természetesen az volt, hogy a vágókoronggal ne sértsem meg az acélsodronyt.

Így már jó is lett, be lehetett tenni a helyére a két gázbovdent, melyek így már hibátlanul is működnek. Már csak a szívató bovdene volt hátra, reméltem, hogy ott jó lesz a hossz, és szerencsére így is történt. 

A hosszal nem is volt baj, de ugye minden bovden feje más, és mikor csak egy bovdent kap kézhez az ember fia, nem tudja, hogy a draut végén lévő kis pecek vajon mely irányban és hogyan illeszkedik, mennyire kell pontosnak lennie. Ezért, ha én lennék a Bovdendoktor, biztos figyelnék rá, hogy pontosan akkora legyen az újnak is a feje, mint a réginek, de nem én vagyok a Bovdendoktor, és ez többek között abból is látszik, hogy a szívató bovdenének karbi felőli feje egyszerűen nem fért át a gyári kis hasított furaton.

0:3

Persze, mit nyavalygok, pont 2x15 másodperc dremeles csiszolgatás után már befért, csak egy mm-rel (30%!!!) volt szélesebb, mint a gyári, végül is mit várok, ennyi pénzért, hogy majd egyből jó lesz? 

Igen, pontosan ezt vártam!

Kár, hogy csak később vettem észre, hogy parkolásnál, erősen jobbra (vagy balra?) elfordított kormánynál magától kiemel a kuplung, így mégsem lett elég hosszú az eredeti kuplungbovden az új kormányon, úgyhogy a télen még ezt is korrigálni kell, de azt hiszem ehhez majd egy másik doktor segítségét fogom kérni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dugohuzo.blog.hu/api/trackback/id/tr857065423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bh pearl 2015.01.26. 13:07:52

hát igen, a bowdenek ilyenek.
rövidebbek, hosszabbak, nagyfejűek.
lassan a Dremel is megérdemelne egy posztot...:)

sajtkedvelő 2015.02.02. 18:50:05

Szia, élvezettel olvastam a blogodat, sokat okosodtam. És vettem egy XBR-t. Viszont szeretném kicsit átfaragni, olyan GB500 fazonra. Sajnos - vagy szerencsére az adapteres magasított kormány van a gépemen, és az eredeti csutkakormány hiányzik, amire szükségem lenne. Úgy tudom te levetted a tiedről. Folytassam? :)Örülnék ha felvennéd velem a kapcsolatot, mert lenne egy csomó más kérdésem is..
Üdv: Rácz Dezső
racz.d.gabor@gmail.com

xbr 2015.02.04. 15:17:26

Szia Dezső!
WOW, gratulálok, üdv a klubban! :)
Nagyon örülök, hogy tetszik a blog, ha új olvasóról szerzek tudomást az mindig inspiráló!
A csutkakormánnyal kapcsolatban sajnos nincsenek jó híreim: nem szeretnék megválni tőlük, ha nem haragszol...
A többire mindjárt írok e-mailt, aztán megbeszéljük! :)
köszi és üdv,
xbr

bh pearl 2015.02.07. 08:44:38

Újabb xbr.... Érzem a fejlődés fuvallatát....
süti beállítások módosítása