Gábor a Mátrában

Címkék: mátra túra motorozás xbr

2014.08.12. 00:38

DSC_0024s.jpg

Újabb remek vendégposztot hoztam el most nektek, ezúttal Gábor barátom tollából, aki, mint tudjuk, elhappolta előlem a világ legszebb XBR-jét, amit persze nem sajnálok tőle, hiszen ha nem tette volna, akkor én vettem volna meg, és akkor már nem lenne ilyen szép, mint most, vagyis a természet rendet tesz, mindenki azt kapja, amit megérdemel, az enyém szuper jó, de nem ilyen szép, bár biztos az lenne, ha tennék is érte valamit, de akkor már túlságosan félteném, és a kör bezárult.

Szóval Gábor hívott, hogy menjünk motorozni a Mátrába, persze Balatonon voltam, de ő egyedül is elment, és olvasva a beszámolóját, meg is tudom érteni. El is határoztam, hogy még az idén én is vele tartok egy újabb ilyesmi túrára, végül is, még sosem motoroztam igazán öncélúan és ez így nem maradhat tovább.

Következzen tehát Gábor túrája, vágatlanul, eredeti formájában. Jó mulatást!

(Szivacsos füldugót pedig gyógyszertárban lehet venni, narancssárga 3M-es, kb. 300 forint.;)

Xbr 500 kirándulás Mátra.
 
2014-08-02 indulás Kecskemétről 9 kor. Fél 6 kor akartam, lévén egyedül vagyok, család a Balatonon, de eleve fél nyolckor ébredtem, elaludtam.

Szóval indulás. Előző nap megtankoltam, aksit elvittem oda, ahol vettem elvileg jó. Meglátjuk.

A motor elsőre indul vele, ez tényleg jó. Hátizsák a hátamra, bukó a fejemre, kesztyű fel, és nosza. Kecskemétről simán kiértem, pár perc volt, talán 20 ezt nem élvezem annyira, szerintem az ország legbunkóbb népei élnek erre.

DSC_0065s.jpg

Valahogy minden motoros ellenség nekik. Pedig és ide beszúrom, kb. 1000 ből egyszer, megyek előre, ha valahol látsz egy motorost, aki békésen áll a hetedik autó után a lámpánál az én vagyok. Affér nem volt, de valahogy nem éreztem a toleranciát a közlekedő társaimtól. Szóval kiérek, és akkor veszem észre, hogy irgalmatlanul süvít a szél. Hoppá füldugó otthon maradt, nem baj szombat van, filléres dolog, veszek. Persze, gondolom én.

Cegléd a legközelebbi nagyobb motoros város, 3 helyen nézem, /3 komoly hely, nem útszéli boltocska!/ sehol sincsen. Mert miért volna? Árulja a 3 – 4 - 5 - 6 - stb. milliós motort, de egy 50 forintos szar szivacsdugója nincs. Ha boltos volnék ingyen adnám az fix. Aztán végül az útszéli boltocskában találtam. Ingyen, ajándékba adták. Változtatnom kell az előítéleteimen.

Nagy szerencsémre, a tavaszi első motorozásom emlékeképpen, a zsebemben maradt a tavalyi szivacs dugóm. Beraktam egész jó volt ahhoz képest, hogy már hányszor ki akartam dobni.

Az átlag utazósebességem 90-93 km / h. Így csak 50 % ban süvit a szél.

DSC_0007s.jpg

Nem megyek gyorsabban sosem, ez felett rettentően tol a levegő. Az nekem nem kényelmes. Lehet, hogy van aki élvezi, ha veszett bika szarvát kell odaképzelni a kormány helyére, és viaskodni vele, én nem. Így tehát kis túlzással a biciklisek is leelőztek. Viszont nagyon jól haladtam. Egész Jászberényig. Na ott aztán megszívtam, útépítés. 200 m építés, 200 m lámpa.

12 ilyet számoltam meg. Először kivártam a sorom, talán az első háromnál, aztán lila köd, és menjünk előre. Ho-ho!!! Csak gondolom én. Az autósok, amikor látták hogy motor érkezik balról, előrecsorogtak a lámpáig. Konkrétan nem volt hova állni. Aztán cseles voltam, balról csorogtam, mire észbekapott már előtte álltam. Akadály leküzdve.

Egész Egerig nem történt semmi. Jól haladtam. Utazó 90 átlag. Gyönyörű hangja van a gépnek, mély, búgós, morgós…

Egernél megálltam tankolni, na nem kelet volna, / mint tudjuk az XBR  nem fogyaszt benzint,/ de szeretem ha tele a tank.

Megittam egy mol kapucsínót, és fel a lóra. Kifordulok a kúttól, és két Herlis, talán a sportster? A hátam mögé vágódik. Odahúztam neki, lemaradtak, de csak másodpercekre. Ne kérdezze senki miért húztam oda, odahúztam és kész. Aztán nem húztam oda. Túl gyorsan odaértek mögém, kétszer nem tudom bealázni őket…Intettem hogy menjenek. Nem mentek. Egész szilvásváradig jöttek mögöttem. Mellettem, egyszer mintha kivillanó hajkorona is lett volna…. De ez nem volt biztos. Akkor még. Odaértünk, intetek elhúztak.

Szevasztok.

DSC_0105s.jpg

A szállásra mentem egyből. Régóta odajárok, kicsi pénz, patika tisztaság, családias hangulat. Egy régi dzsúdós cimbora működteti. Ajánlani tudom mindenkinek. 2 felnőtt két gyerek a férőhely, de ha 2 felnőtt megy az se baj.

A motort leparkoltam, lepakoltam, aztán gondoltam én, irány a hegy. De aztán nem mentem fel. Visszafordultam, miután megláttam a motor elejét. Kerestem egy kézi mosót, gondoltam csak van ilyen, az egész ország tele van velük. Mivel a komplett „Don kanyar a Mátrában,” c előadás eljátszható lett volna a lámpámon, dudáimon, tükreimen, bogarakkal, muslicákkal, legyekkel, stb, nagyon kellet a lelki békémnek a találás.

Találtam is, egy isten háta mögötti benzinkúton. 20 km re a szállástól. Sebaj. Apróm van, már mosom is. Aztán észbe kaptam. 37 fok van, a motor tűzforró, ezt egyszer lehet lemosni hideg vízzel, aztán kuka. Mert ez úgy szétpattan, mint a sicc.

Betoltam, a mosóban szerintem élő ember ebben az évben még nem volt. Szóval betoltam, keresztbe fordítottam, és mivel huzatos volt bíztam benne, hogy hűl.

Elballagtam addig egy jégkrémért, meg kóláért.

Visszaértem, 10 perc múlva, ugyanolyan forró volt. Eztán felhívtam mindenkit, és nagy nehezen csak eltelt egy félóra, a gép meg szépen lehűlt. Megmostam, aztán irány a hegy. Útközben Nagyvisnyón esküvői menet jött velem szemben, a sorból kiugrott két gyerek, kosár a karjukon, és mindenáron házi pálinkát akartak belém önteni, / 37 fokban igen előnyös lett volna akár egy deci isJ/ vagy ásványvizet, vagy pogácsát, vagy kólát, vagy bármit. Csak igyak, meg egyek, mert a motorosok éhesek, mert ők is azok. Meg a vőlegény is. Meg a menyasszony is. / hogy mik, az nem derült ki, a melegben fokozottan dolgozott a magukba öntött pálinka…/

Egyszerűen nem tudtam se enni, se inni, de sok boldogságot kívántam nekik, ők erre kértek egy  Honda dudát, adtam nekik….:) nyomtam, míg el nem fáradt az ujjam…J felváltva gázfröccs- duda- gázfröccs-duda……aztán csak a gázt húztam.

Szóval visszakanyarodva indulok éppen a mosóból, 100 m után hhhhhhhhhhhhhhhh,. Katt….

Ne bazd, én barom, lemostam a motort, beázott, mi lesz velem, megesznek farkasok éjjel, mert ez be nem fog indulni…

/ a kétüteműn szocializálódott lelki szemeim látták a teljesen szétszedett motort, amin nem találjuk meg 3 heti munka után sem azt az egy pontot, ami miatt nem indul be. /

Azért álcaképpen begurultam egy buszmegállóba, elővettem a telefont, mintha irgalmatlan fontos elintéznivalóm volna, közbe kattogott az agyam. Mert azért ne felejtsük el, hogy a buszmegálló tömve volt emberrel, és Murpy törvénye szerint minimum a fele jó nő volt.

És azért az alapigazságot főleg!!! ne felejtsük el, amikor valójában mindenki tudja, hogy beszart a motor, csak úgy tesznek, mintha nem tudnák, és mi is ezt akarjuk hinni, és vagányak vagyunk, hogy már útközben leállítottuk.

Szóval állok, mire észbekapok. Még a Trabantos időben megszoktam, hogy megállunk, benzincsap elzár…. Hallelúja… lenézek, tényleg el van zárva. Kinyitom,  10 mp várakozás, és elsőre indul. Meg van mentve a haza.

/Amikor beálltam a mosóba, számítottam rá hogy sokáig állok ott, és elzártam…J/

A bükk fennsík. 12 km a bejárattól, az olasz kapuig. Csak ajánlani tudom mindenkinek, ha lassan megy az ember, akkor ott sem fog kitörni a kereke.

DSC_0069.jpg

Tehát irány a bükk fennsík. Belépő 500 Ft, a benzinkút után közvetlen ki van írva, hogy ott kell felmenni. El se lehet téveszteni. Ide az xbr klubnak is jönni kell. Mind ahány tag csak van.

Fent bármeddig lehet maradni, mindenki kedves és  barátságos.

A jegyet egy igen zsírszalonnás 25 körüli szép szőke lány adja, sóvárogva nézi a motort. Nem mondom hogy nem vagyok büszke.

Talán vinném is, de egyrészt egy bukóm van, másrészt…J ….szegénynek milyen melege lehet a napon? Kicsit sajnálom még, aztán indulok tovább. A bükk fennsík csodaszép. Ezt látni kell. Fényképezek, mondhatni tökéletes fényviszonyok vannak a hegyen.

DSC_0039s.jpg

Végig kettesben nyomom, az egyes kevés, a hármas a szakadék alja volna, tehát marad a kettes. Ez pont jó egy aktív erős 40 körüli guruláshoz.

Mindent megnézek, és jót röhögök az olasz kapunál lévő pihenőnél, amikor hülye család mellém ül, és se apa, se anya, se a gyerek nem tudja olvasni a térképet. Konkrétan fogalmuk sincs, hogy hol vannak. Aztán apa biciklije eldől a felázott földön, és magával sodorja anyáét, meg a gyerekét. Mindenki szid mindenkit, vivát, nyaralunk. Ez tipikus görbe tükör a magyarnak.

Aztán lejövök, irány a szállás. Első nap. 240 km van a motorban. El is fáradtam.  Letusolok, és rövidgatyába bújok.

Elsétálok a szalajka völgy felé, útközben megéhezem, beülök az első helyre, és tárkonyos szarvas ragulevest kérek szarvasgombával. A pincér kivénhedt,…..talán vagány, volt 20 éve, mára egy egy alkoholista roncs. A második féle felejtős, valami borda töltve. A vegyes salátát kicsit félre is értette a vagány pincér, és másképp értelmezte, de oda se neki.

Megeszem azt is, a leves után elég gyenge kulináris élvezetet ad, a leves istenkirály volt.

Igaz hogy szétégette a számat, de nagyon ízlett. Na és a meglepetés, a két herlis aki bekísért, pár órája, az bizony két csaj volt. Hogy honnan ismertek meg nem tudom, de tény hogy odakiáltott, meg integetett az egyik hogy üljek oda. Mivel éppen végeztem mindennel, odaültem, de ott csak két téma volt, a Herli, meg leszbosz csilingelő éneke….:) egyik se nekem való, így aztán 10 perc után odébb álltam. Pedig bárkivel tudok beszélgetni, de ez itt nem ment. Az egyik Győri volt, a másikat nem tudom.

Aztán továbbálltam a Szalajka völgy felé. Félúton fagyiztam, senkinek sem ajánlom, útszéli perui indián lány árulja a fagyit, átvert egy ezressel a visszaadásnál. Nem szóltam neki, nem szégyenítettem meg, legyen vele boldog, örömmel adtam. /vagy nem????/ Hatezer, meg hétezer között számolta el, a számot kimondta, a pénzt nem tette mellé. Ősi trükk.

DSC_0044s.jpg

Addig mentem, míg tartott a fagyi aztán leültem, szívtam a tüdőmbe a friss hegyi levegőt. Ez kell nekem. Ilyenkor mindi elgondolkodok, milyen módon tudnék ide költözni családostul. Kergetem a lehetőségeket az agyamban. Persze tudom, hogy sose költöznék ide, de jó eljátszani a gondolattal. Aztán visszafordultam, és haza értem. Ennyi fért az első napba. Még fotót is szerkesztettem., de az csak 20 perc volt. Aztán kapcsolgattam a tévét.

Vasárnap reggel ismét fél nyolckor keltem, mosdás, majd felöltöztem és elmentem a 100 m re lévő boltba reggeliért. Hazaértem, és hősiesen bevallom, reggeli után fetrengtem, a lustaságtól, aludtam, tv-ztem, /pedig hogy útálom…J/ mobil neteztem, aztán délben arra ébredtem, hogy verik az ajtót szerény kopogtatásnak álcázva.

Szegény szállásadó hölgy volt, mondta hogy már hívott is, mikor megyek, mert egyre jönnek a szobába. Gyorsan pakoltam, és mentem. 4000 Ft, azaz négyezer forint volt a szállás. Semmi pénz. Megköszöntem, tényleg jó hely, nagyon szeretem.

Szóval dél van, még reggel láttam az út mellet egy piaggiót elől dupla kerekest, 250 ccm, megálltam, jól meg is néztem közelről, nekem nem kéne.

Szóval a dupla kerekes egy út menti csehó előtt állt. Amolyan kulturált csehó, amiről mindenki tudja hogy milyen funkciója van, de szépen rendben van, és ezért szemet hunyunk időnként amikor betérünk.

 DSC_0103s.jpg

A Csehóra Kiírva: kv, fagyi, fánk. A kávéra gondoltam elsőkörben, kértem, közben beszélgettem. A fickó előzékeny volt, övé a dupla kerekes, és imádja. Stabil, és lábtartóig dönthető. Én nem merném, de motorozni se tudok annyira. Maradjunk annyiban, hogy ő is csak szóban döntötte, mielőtt elindultam azért megnéztem, mindkét lábtartója sérülésmentes volt. Kamu döntő ….

És most mindenki kapaszkodjon meg. Ez is át akart verni szintén egy ezressel. Szintén, mint a tegnapi indián, számolja a pénzt elém, és közben egyel kevesebbet ad. Ezeréves trükk. A perui ügyesebb volt, hiába, a vérében van. Ennél nem hagytam ott a pénzt, el is ismerte rögtön, oda is adta.

Viszont infót is adott. Menjek vissza Egerig onnan Felsőtárkány felé, és úgy menjek Lillafüredre.

Így is tettem. A motor jól bírta a szerpentineket. Összességében újdonság volt az egész, 60 km hegyi úton elég komolynak tűnt nekem alföldi embernek.

DSC_0061s.jpg

Lillafüred felé félúton egy parkolóban ezernyi motor állt, és én balga messziről integettem. Aztán rájöttem, ez hiba volt, ezek versenyt sejtettek az intésem mögött. Szóval megyek tovább, egyszer csak igazából nem tudom melyikhez hasonlítsam, fűnyíró, vagy darázs, szóval rámesett vagy 50 db Simson.

De mint az állat. Régen kerozinnak hittük azt a varázslöttyöt, amit bele locsoltunk a tankba, és sokszor egy havi zsebpénzbe került, de megérte, mert rohadt büdös volt tőle a kipufogógáz, és ezáltal hittünk benne hogy jobban is megy. Pedig dehogy ment jobban. A tudat elhiszi amit el akar hinni.

A fűnyírók meg közben mint az állat, balos kanyarban a szembejövő  sávban elmentek 20 an egymás mögött, ha szembe jött volna valami, akkor 20 at egy csapásra lett volna a mese vége. De hál istennek nem jött.

De azt el kel ismerni, úgy mentek ezek a Simsonok, de úgy, amiről egyszerű Simson nem is álmodozik. A Simsonos sztori végére egy aranyos.

16 év forma fú ül a szép SB 51 en, nyilván apáé volt, szóval mindenki leelőz, ez nem. Már fájt a kezem az integetéstől, de ez nem előz. Kezdett idegesíteni. Meg azért milyen dolog már, hogy mindenki aki lát azt hiszi, hogy Honda meg Simson együtt motorozik. Na ne. Sznobok, és büszkék vagyunk vagy mi. Aztán megálltam, egészségügyi séta,  lábnyújtóztatás, ivás, stb…. kérdem a gyerektől, mert megállt ős is, miért nem mész öcsém? Mert nem merek. No comment.

DSC_0094.jpg

Lillafüreden nem álltam meg, teljesítmény túrára minősítettem át az egészet, mentem tovább Bánkút felé, először jó út volt, aztán csak lépésben. De a táj szép volt. Az út szar.

Autó alig volt itt is, motor egy db volt egy 105 éves bácsika küzdött egy kettőötvenes rendszámnélküli 50 es robogónak álcázott valamivel. Persze rövidgatyában, és korát meghazudtolóan saruban, trikóban. Biztos maradi vagyok, de én még a Simsonra is felöltöztem annak idején, nemhogy egy nagymotorra. Inkább a ruha kopjon, ha kopni kell.

/ ez csak csajozásnál nem jön be, ott kopásállóak vagyunk ugyebárJ/

A Honda motor japan terméke, pedig közben beállt stabil 45 re, én ugyan nem mentem gyorsabban.  Ez még szebb táj volt mint az idevezető, de még rosszabb utakkal is bírt.

DSC_0067s.jpg

Visszaértem Szilvásváradra, összesen 104, 5 kilométert mentem hegyi úton. És ez 2 óra 30 percig tartott.
És visszatérve találtam egy jó helyet, /itt kell majd ennünk/, közvetlen az asztaloknál vannak a motorok. Jó hely.
A kaja jó volt, de nem hagyott nyomot. A szarvasragu leves emléke viszont örökké élni fog.

DSC_0027s.jpg

Megbeszéltem a pincérrel mindent, a témákat ő adta, lévén vendég 1 db volt egész nap. Én.
Szegénykém beszélgetni akart  unalmas dolog a kihalt étteremben azt a garnizont játszani, hogy jól érzed megad. Egy frászt. Majd elaludt láttam rajta.

Végeztem, és irány haza. Fél négykor indultam, hajszálpontosan.

Sebesség a megszokott 90, fogyasztást itthon fogom mérni.

Az úton semmi nem történt, a gép jó volt. Élveztem, a szél néhol tolt, a szél süvített, a városokban imádtam kigyorsítani.

Itthon tankoltam,. 295 km re 12, 58 l benzint.
Jó fogyasztás volt. Meg is vagyok vele elégedve.

Ami nem tetszett az a heidenau gumi volt. Valahogy nem éreztem biztonságban a magam vele. Ahol kellett ott nem fogta, ahol nem ott fogta… bizonytalan érzés volt. Mielőbb cserés lesz.

Az egész úton össz: 554 kilométert mentem a két nap alatt.

Remélem mielőbb többen, leszünk.

Szép volt az egész. Sziasztok.

A bejegyzés trackback címe:

https://dugohuzo.blog.hu/api/trackback/id/tr896589469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Levente Kiss 2014.08.16. 20:22:53

Beázott? Én forrón szoktam mosni, de akkor sincs baja. Ha megnyugtat, épp a franciáknál ragadtunk kint a barátnőmmel, mert a Yamaha GTS1000 elfáradt. Valami elektromos nyügje van, és a kompjuter letilt :D Innen meg tréler. Az XBR nem hagy ott sehol:-) ha elfáradt akkor berúgod és kész :D

bh pearl 2014.08.17. 11:49:37

Szia.
Nem ázott be, épp ez volt a lényeg. A benzincsapot zártam el.
Ugyerted most ragadtatok kint? Ez nem kellemes..

cafexbr 2014.09.03. 12:31:43

@bh pearl: mert nem kell komjuteres holmi, azt nem lehet csavarhúzóval javítgatni....
vegyél bridgestone BT 45-öst, olyan mintha új motorod lenne!!!

xbr 2014.09.03. 12:57:52

+1

Idén tavasszal tettem fel a BT45-öt, és tényleg!

Mondjuk 18 éves gumik után nem nehéz megújulni...

gus 2014.10.02. 23:01:30

Amíg még jó idő van, nincs kedvetek összehangolni valami kisebb túrát? Szentendre, Eger stb. Bár nem tudom, kinek ezek hogy esnek útba.

bh pearl 2014.10.04. 02:29:00

Én benne vagyok.
Legyen Eger, vagy Mátra, vagy Bükk.
Viszont tényleg sietni kell vele.

xbr 2014.10.12. 13:43:22

Sziasztok,
Csutortokon lesz vizsga a mocin, ha jovo hetvege Jo lenne nektek, akkor mehetnenk!!
Nekem a vasarnap jo!

bh pearl 2014.10.14. 00:37:18

Szép idő várható! 20 fok átlag, szép napos őszi. Ott a helyünk.

xbr 2014.10.14. 04:10:30

Zsííír! Csütörtökön megyünk műszakira, utána körbeírok, hátha nem olvassa mindenki a kommenteket!
Addig gondolkodhatunk, hogy hol találkozzunk, honnan menjünk együtt merre, stb. :)
Már érzem, ez nagy élmény lesz!

bh pearl 2014.10.14. 16:56:32

Sztem Maradjunk szilvasvaradnal.

xbr 2014.10.14. 17:28:11

Oké, írok mindjárt e-mailt, az jobb platform erre. :)

bh pearl 2014.10.15. 10:28:06

Lajkolom a platformot :-)

bh pearl 2014.10.17. 20:54:12

írtam emilt mindenkinek.
süti beállítások módosítása